Rolls-Royce 200EX Concept: lék na krizi

Vrcholná britská automobilka vyráběla až dosud obrovská luxusní auta. Ale s přicházející krizí by se jí mohlo vyplatit sáhnout po levnější variantě. Ano, v případě Rolls-Royce stále zatraceně drahé. Koncept Rolls-Royce 200EX ukazuje, že i menší vozy šlechticům sedí.


Vydáno: 20.2.2009

Styl Rolls-Royce 200EX Concept byl jasný: vzít to nejlepší z modelů Phantom a Drophead Coupe a dát to dohromady. Výsledkem je vůz postavený na platformě posledního BMW 7 dlouhý 5399 mm (považte!), široký 1948 mm a vysoký 1550 mm. Rozvor činí královských 3295 mm. Vůz si zachovává všechny známé finesy značky, jako třeba vyjíždějící sošku Spirit of Ectasy na masivním nerezovém grilu.

Ke vzhledu Rolls-Royce 200EX Concept přispějí sedmipaprsková 20″ kola  obalená v pneumatikách 255/45 vpředu a 285/40 vzadu. Uvnitř najdeme všechny klasické prvky interiéru, zajímavý je volant, který vypadá moderněji. Je jasné, že tento vůz bude zaměřen výrazně na řidiče.

Rolls-Royce 200EX Concept bude pohánět motor V12. O výkonu, točivém momentu ani dalších vlastnostech se ale automobilka nezmiňuje. Na to si budeme muset počkat do Ženevy. Rolls-Royce 200EX Concept by se pak měl znovu ukázat na podzim ve Frankfurtu. To už ale jako sériová verze, která se chystá do výroby v roce 2010. počítejte také s tím, že bude mít více klasické jméno, které odpovídá tradici značky.

Text: Redakce
Foto: Rolls-Royce

Galerie