Renault Mégane CC 1.5 dCi EDC: když vás chytí druhá míza

Táhne vám na padesát, manželka vám přijde už trochu okoukaná, máte něco ušetřeno a rádi byste udělali dojem na mladší kolegyni? Pořízení Renaultu Mégane ve verzi Coupé Cabriolet je pak určitě dobrým krokem. Při volbě vyšší výbavy vám dopřeje nevídaný luxus ve stylovém provedení. Navíc vypadá skvěle. A ta spotřeba! Poprvé tabulky výrobce nelžou.


Vydáno: 15.11.2010

Milenky jsou všeobecně nákladnou záležitostí. A peníze jsou hlavním důvodem proč s vámi tráví čas (nenamlouvejte si cokoliv o svém šarmu, pánové), takže, když si slečna vymyslí výlet do Berlína nebo Vídně, může vaše srdce zaplesat. Alespoň na cestovném ušetříte.

Renault Mégane Coupé Cabrio 1.5 dCi totiž ve spotřebě předvádí něco dosud nevídaného. Po pěti stech padesáti kilometrech kombinovaného provozu byla stále k dispozici polovina nádrže.

 

 

Na dálnici si Mégane při dodržování dopravních předpisů řekne zhruba o pět litrů na sto kilometrů, v kombinovaném provozu je to o litr více a ve městě dosáhne spotřeba maximálně sedmi litrů.

 

Daní za takhle příznivou bilanci je ovšem naprostá lenost automobilu.

 

Námi testovaná verze se „pyšnila“ šestistupňovou automatickou převodovkou, která byla ve spolupráci s nevýkonným motorem doslova za trest.

 

Pokud ovšem máte své naježděno a nepotřebujete honit kilometry, je automat i tahle pohonná jednotka ideální. Akcelerace auta je sice téměř nulová, ale po čase se přeci jen rozjede a při konstantní rychlosti kolem 150 km/h je uvnitř vozu hluk na stále přijatelné úrovni.

 

Zákonných 130 km/h ovšem autu sedí přeci jen o poznání víc. A vy si alespoň můžete více užívat všech vychytávek, které auto nabízí. 

Pokud nepojedete se staženou střechou, tak je to prostorný a vzdušný interiér, který výrazně zvětšuje prosklená střecha, skvěle vypadající a pohodlné kožené sedačky (za příplatek 50 000 Kč!) i zbytek velmi povedeného vnitřního prostoru a vestavěná navigace TomTom, která má pohodlné ovládání na středovém tunelu přímo pod vaší pravou rukou.

 

Na co ovšem můžete snadno zapomenout je jakýkoliv další pasažér, větší než několikaměsíční mimino. Ačkoliv se automobil pyšní čtyřmi sedačkami, zadní prostě nejsou použitelné pro kohokoliv, kdo už má nohy.

 

Stejně je na tom kufr – pokud se tak prostoru za třetími dveřmi dá vůbec říkat. I při vytažené střeše do prostoru umístíte maximálně jeden středně velký kufr. 

To nás přivádí k dílčímu verdiktu.

 

Renault Mégane Coupé Cabriolet je na první pohled skvěle vypadajícím autem. Když stáhnete střechu, jeho boční linie dává zapomenout francouzskou značku a připomíná spíše o třídu lepší Audi A4 nebo Mercedes.

 

Daní za kabriolet je trochu nafouknutá záď vozu, která působí vůči elegantní přední části trochu neurvale.

 

Celkově je tohle auto ale po francouzsku „chic“.

 

 

Jeho jízdní vlastnosti jsou ovšem úplně jiné kategorie. Automobil je velmi těžký, což ho diskvalifikuje při jízdě jakkoliv jinak než rovně, a dynamika i pružnost jízdy prakticky neexistují. Když chcete předjíždět, musíte vědět, že máte v levém pruhu dostatek prostoru, stejně tak v kopci, kdy je i se zapnutým tempomatem auto schopné zpomalit o dvacet kilometrů v hodině.

 

 

Pokud vám ovšem nic z toho nevadí a rádi se pohodlně vozíte obklopeni dosažitelným luxusem, který nevypadá lacině, ale elegantně, navíc s vědomím, že kdykoliv při hezkém počasí můžete stáhnout střechu a jízdu si užívat dvakrát tolik, je Mégane Coupé Cabrio autem přesně pro vás.

 

Ohromným pozitivem zůstává také bezkonkurenčně nízká spotřeba při volbě naftové motorizace. Při klidné jízdě bez problémů dosáhnete 800 – 900 km dojezdu na jednu nádrž, na dálnici klidně ještě více. Ale protože takhle daleko můžete vyrazit maximálně ve dvou se střídmým počtem zavazadel, je na vašem uvážení, zdali je to pozitivum nebo negativum.

 

Stejně tak, jako jestli se vám všechno výše popsané vyplatí za cenu vysoko přesahující 700 000 Kč.

 

Cena je stejně tak praktická, jako auto samo. Tedy vůbec. A to i když budete platit nízké povinné ručení a tankovat jednou za měsíc.

 

Výsledná známka 2-

Jak hodnotila rodina Rychlých

Antonín Antonín: Staromládenceké manýry jsou tím, co je můj současný problém. Proto musím uznat, že tenhle cabriolet by se mi vážně celkem líbil. To hlavně mírou luxusu, kterou vás oblklopí. Bohužel stinnou stránkou věci je naprostá absence prostoru – jak v kufru, tak na zadních sedačkách a opravdu líný motor. Pro mě tedy trochu lépe než na půl.
Dávám známku 2-
Jana Jana: Co bych tak k tomu dodala? Pan redaktor to popsal moc pěkně. Tohle auto je pro nevybouřené rádoby mladíky. Nic pro mě. Mégane CC je sice docela pěkný, ale tím to končí a začíná. Odrazuje mě jeho nepraktičnost v kombinaci s nedostatkem prostoru. Plus ovšem musím dát za opravdu vynikající spotřebu. Ale jinak nic pro mě, resp. pro naši rodinu.
Dávám známku 3-
Nikola Nikola: No, kdyby mi tohohle méganka někdo koupil, tak bych se asi nebránila. Líbí se mi jak zvenčí, tak zevnitř. Sice pravda, design je trochu usedlý, ale jinak docela působivý a po francouzsku chic. Uvnitř je to pohádka. Příjemná kůže, elegantní doplňky, prosklená střecha atd. Že se nic nevejde do kufru? A k čemu tam jsou pak ty zadní sedačky? No pro děti ne…
Dávám známku 2
Tomáš Tomáš: Musim uznat, že auta bez střechy mají svoje kouzlo. Tenhle elegantní Renault hned dvakrát. Nevypadá vůbec špatně zvenku, ani zevnitř a má docela styl. Jeho achilovou patou je ovšem rychlost, pružnost a jízdní vlastnosti celkově. Ja bych ho snad i předběhl, než se rozkolíbá na tu stovku. Tohle auto je buď pro mladý hezký holky, co jim ho koupěj hodný „taťkové“ nebo právě pro tyhle pány. Každopádně nic pro lidi mezi 20 a 30 lety.
Dávám známku 4
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých.

Text a foto: Pavel Cyprich


PARAMETRY

Základní cena v provedení Dynamique: 699 900 Kč

Cena doplňkové výbavy:  149 290 Kč

Celková cena: 849 190 Kč

Výbava

VNĚJŠÍ VZHLED A INTERIÉR

Nárazníky v barvě karoserie

Vnější zpětná zrcátka v leskle černé barvě

Vnější kliky dveří matně chromované

Odstín interiéru tmavě šedá

Volant a hlavice řadicí páky v kůži

AKTIVNÍ A PASIVNÍ BEZPEČNOST

ABS s EBV a s asistenčním systémem brzd

Rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění

Elektronický stabilizační systém ESP s protiskluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti

Systém kontroly tlaku v pneumatikách

Airbag řidiče a spolujezdce (odpojitelný), boční airbagy na předních sedadlech chránící hlavu, hrudník a pánev

Přední bezpečnostní pásy s omezovačem síly a zvukovou indikací při nezapnutí na straně řidiče

Zadní bezpečnostní pásy s omezovači síly

ISOFIX – příprava pro upevnění dětské sedačky na zadních krajních sedadlech

Výškově nastavitelné bezpečnostní opěrky hlavy vpředu

Tempomat s omezovačem rychlosti

Bezpečnostní oblouky s hlavovými opěrkami na zadních sedadlech

Ochranný štít

ŘÍZENÍ

Hands-free karta Renault

Elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem

Výškově a hloubkově nastavitelný volant

Palubní počítač v angličtině

Ukazatel venkovní teploty

Rezerva

VIDITELNOST A OSVĚTLENÍ

Přední mlhové světlomety

TOPENÍ A VĚTRÁNÍ

Dvouzonová automatická klimatizace + dešťový a světelný senzor

KOMFORT

Centrální zamykání dveří a palivové nádrže

Elektrické ovládání předních oken, impulzní, s ochranou proti přiskřípnutí

Elektrické ovládání zadních oken

Panoramatická skleněná sklopná střecha

Uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou

Přenosný popelník a zapalovač

Parkovací senzor vzadu

SEDADLA

Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce

ÚLOŽNÉ PROSTORY

Přední loketní opěrka s odkládacím prostorem

Odkládací schránka spolujezdce

KOMUNIKACE

RadioSat Classic 3D Sound by Arkamys 4×30 W s Bluetooth® + PLUG MUSIC (usb port), s ovládáním pod volantem, oddělený displej

 

Doplňková výbava

Metalická barva (13 700 Kč), Disky kol z lehké slitiny 17″ „Schuss“ (6 100 Kč), Kožené čalounění (50 400 Kč), Protivětrný štít za přední sedadla (6 100 Kč), Poloautomatická ruční brzda (4 000 Kč), Bi-xenonové samonatáčecí světlomety s ostřikovači (25 200 Kč), Vnější zrcátka elektricky nastavitelná a sklopná, vyhřívaná, asférické na straně řidiče (3 100 Kč), Alarm  (6 290 Kč), Vyhřívaná přední sedadla s nastavitelnou intenzitou (5 600 Kč), Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí polohy (15 100 Kč), Navigační a komunikační systém Carminat TomTom (pokrytí Východní Evropa) (13 700 Kč)

RENAULT MÉGANE COUPÉ CABRIOLET EDC 1,5 dCi 81 kW/110 k
Objem motoru  1461 cm3
Maximální výkon  81 kW (110 k) při 4000 ot./min.
Maximální točivý moment  240 Nm
Převodovka  6ti stupňová automatická
Maximální rychlost  190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h  13,2 s
Udávaná spotřeba město  6,1 l
Spotřeba mimo město  4,4 l
Kombinovaná spotřeba  5,0 l
Spotřeba během testu  5,0 l
Provozní hmotnost  1610 kg
Délka / výška / šířka  4485/1434/1811 mm
Rozvor  2609 mm
Zavazadelník / po sklopení  417/211 (po sklopení střechy)

 

Galerie