Range Rover Evoque oficiálně a se všemi podrobnostmi

Také se těšíte? Range Rover Evoque se veřejnosti představí už za pár dnů na pařížském autosalonu. Je zřejmé, že novým modelem Range Rover osloví novou skupinu zákazníků a dostane se do povědomí té nejširší řidičské společnosti, ale troufáme si odhadovat, že k masovému rozšíření stejně nejspíše nedojde (což je jen dobře).

Vydáno: 23.9.2010

Takzvaný „cross-coupe design“ nového modelu Evoque věrně vychází z oceňovaného konceptu LRX, který se svým přerodem do sériové verze nijak výrazně nezpronevěřil oceňovanému akčnímu náboji. Evoque znamená přelom v designérském směru značky Range Rover, která dosud byla (jak se na britskou klasiku sluší) vesměs konzervativní. Nejnovější model ale cílí na mladší cílovou skupinu.

Nejmenší, ale stejně dobrý
Range Rover Evoque je o 430mm kratší a o 187mm nižší než model Range Rover Sport a stává se tak nejmenším (a nejúspornějším, jak Range Rover často a rád zdůrazňuje) modelem značky.

Stejně jako vnější vzhled, interiér podtrhuje moderní sportovní charakter, kabina se pyšní kvalitními materiály, typickými pro všechny vozy značky Range Rover. I nejmenší model dostane rozsáhlou paletu technologií Range Rover, včetně nejnovější verze funkce Park Assist, osmipalcového dotykového displeje Dual View, fuknce Bluetooth audio streaming a kamerového systému. V nabídce je mimojiné i panoramatická skleněná střecha.

Ve věku čtyřválců
Turbodiesel 2.2 eD4 s pohonem předních kol (150 koní) slibuje nízkou spotřebu paliva, údajně až 4,9 l/100 km. V silnější verzi nabídne naftový motor 2.2 SD4 nabídne výkon 190 koní. V nabídce bude ještě benzinový motor 2.0 Si4 s výkonem 240 koní.

Range Rover Evoque bude dostupný ve verzích s pohonem na všechna kola i s pohonem pouze předních kol, u dieselů s manuálem bude k dispozici technologie stop-start. Naftové i benzinové motory se dodávají s modernizovanou 6 stupňovou převodovkou.

Dynamické jízdní vlastnosti v každém terénu zajišťuje zcela nová specifikace šasi. Tomu pomáhá i Adaptive Dynamics s technologií MagneRide. Legendární technologie Land Rover Terrain Response uchovává špičkové jízdní vlastnosti vozu za každého počasí a na každém povrchu, verze s pohonem předních kol je optimalizována pro skvělou dynamiku jízdy na silnici

Range Rover Evoque bude v prodeji od léta 2011 ve více něž 160 zemích po celém světě.

Text: Redakce
Foto: Range Rover

Galerie