Range Rover dostane nový motor: diesel 4.4 TDV8

Kultivovanost a sportovní charakter benzinových osmiválců můžeme vynášet do nebes, ale pro mnoho lidí bude stejně naftový motor přijatelnější alternativou. A to i těch, kteří si koupí Range Rover. Právě pro takové zájemce má britská automobilka dobrou zprávu: starou jednotku 3.6 TDV8 do podzimu nahradí nový nafťák 4.4 TDV8.

Vydáno: 31.5.2010

Nový naftový motor TDV8 4.4 bude mít solidní výkon 312 koní, čili 230 kW (o 30 kW / 41 koní víc než dřív). Točivý moment dosahuje mohutných 700 Nm a řazení obstarává automatická osmistupňová převodovka. Stovku tohle masivní SUV pokoří za 7,6 sekundy, maximálka se pak nachází v dostatečných 208 km/h.

Ačkoliv výkon rostl, spotřeba se naopak snižovala. Nový motor si údajně řekne o 10,2 litrů nafty na 100 km, což by byla nejméně desetiprocentní úspora oproti jeho předchůdci. A jestli chcete znát údaj, který nikoho nezajímá, tady je: emise CO2 264 g/km. Aha.

Podle zákulisních informací se má Range Rover 4.4 TDV8 představit světu 17. června, do prodeje by se pak měl tento motor dostat 1. října. Znatelně ale povyroste cena, konkrétně o 3000 eur (kolem 80 tisíc korun), na čátsku 88.900 eur (cca 2.300.000 korun). Na druhou stranu by měl výrobce dodat bohatší základní výbavu.

Text: Redakce
Foto: Land Rover

Galerie