Představujeme: nový Renault Grand Scénic

Renault pokračuje v obnově své nabídky. Po Méganu a Méganu Coupé přichází v nové generaci také Grand Scénic. Kromě designu vycházejícího právě ze zmíněného hatchbacku se zákazníci mohou těšit především na kvalitnější materiály, nové  motory,více prostoru a řadu dalších inovací.

Vydáno: 2.5.2009

Renault Mégane se po stránce designu velmi povedl, a proto se nemůžeme divit tomu, že podobnou tvář dostávají další zástupci této značky, což platí také pro Scénic. Boční profil prozradí dynamické tvary a svažující se linii střechy, důkladnější prohlídka odhalí detaily typu decentních parkovacích senzorů nebo kvalitní slícování jednotlivých dílů karoserie.

Zajímavě tvarovány jsou také zadní světlomety. Vyšší verze navíc dostanou chromované prvky (mřížka chladiče, zadní deska mlhových světlometů, kliky dveří), černé lesklé středové sloupky nebo ochranné lišty karoserie v barvě vozu. Když už je řeč o barvě uvedeme, že s novou generací přichází také dvojice odstínů: hnědá Moka a modrá Opalin.

Na první pohled je zřejmá velikost prosklené plochy. Ta se pohybuje dle výbavy v rozmezí od 3,6 m2 do 5,10 m2. Samozřejmě maximální hodnota je dosažena díky posuvné panoramatické střeše. Do interiéru se nastěhovaly kvalitnější materiály a zpracování se také posunulo o úroveň výš. Automobily nové generace se skutečně v tomto ohledu velmi zlepšily.

Prostornější, kvalitnější

Uvnitř je v porovnání s předchozím provedením více místa. Mohou za to větší rozměry. Novinka na délku narostla o 70 mm na konečnou hodnotu 4560 mm. Zvětšil se také rozvor náprav, a to přesně o 34 mm. Cestujícím ve druhé řadě se tak dostává více prostoru hlavně v oblasti kolen.

Dle výbavy může cestovat tímto vozem pět nebo sedm cestujících. Také ve třetí řadě došlo k nárůstu prostoru. Renault slibuje v oblasti kolen místo o délce 102 mm, na výšku pak má zdejší cestující k dispozici 842 mm. Pohodlně se zde údajně usadí dvě dospělé osoby s výškou 175 cm.

Variabilita především

Interiér je jaksepatří variabilní, nabízí objem až 2000 litrů. Opěradla předních sedadel lze sklápět dopředu, druhá řada nabízí různé polohy od sklopeného opěradla až po zcela vyjmuté sedadlo. Pasažéři, kteří budou cestovat právě zde si mohou posouvat svá sedadla v rozmezí 170 mm, případně si mohou zvolit sklon svého opěradla.

Palubní deska dostala už známé tvary a materiály. Stejně tak už jsme mohli v jiných modelech značky vyzkoušet automatickou klimatizaci, která umožňuje nastavit rychlost ventilátoru díky funkci Soft-Auto-Fast. Ta je v případě Grand Scénicu dostupná ve standardu od verze Expression.

Množství přihrádek, větší zavazadelník

Zajímavým údajem je objem 92 l odkládacích prostor. Nový Scénic má vpředu dvě přihrádky velikosti 2,5 litru a dvě 3,2litrové jsou umístěny pod nohama zadních cestujících. Další čtyři 4,5litrové zásuvky najdeme pod předními a vnějšími zadními sedadly. Zapomenout nesmíme ani na osvětlenou a chlazenou 11litrovou schránku, prostor pod loketními opěrkami a tak dále.

Zavazadlový prostor má v pětimístné verzi objem 752 litrů. Toto číslo představuje nárůst oproti odcházející generaci o 33 litrů, navíc se snížila ložná výška na 614 mm a rozšířil se vstup do zavazadlového prostoru (1059 mm).

Jako první ve svém segmentu nabízí renault v modelu Grand Scénic obrazovku využívající technologii TFT. Kromě všech potřebných údajů spolupracuje také s integrovaným navigačním systémem TomTom Carminat. Ten bude za příplatek 13 700 Kč. Kromě navigace se zobrazuje na displeji také obraz ze zadní parkovací kamery. Systém ovšem kromě kamery využívá ještě zvukový parkovací asistent.

Račte si vybrat

Paleta motorizací je poměrně široká. Zákazník si může vybrat z celé řady vznětových motorů typu dCi. Jmenovitě to jsou jednotky 1.5 dCi (105 k), 1.9 dCi (130 k), 2.0 dCi FAP (105 k) s automatickou převodovkou a 2.0 dCi FAP (160 k) s manuální převodovkou.

Zážehové motory jsou k dispozici ve verzích 1.6 16V 110 k a 1.4 TCe 130 k. Druhý jmenovaný vznikl ve spolupráci s Nissanem a je kombinovaný s manuální šestistupňovou převodovkou.

Myslelo se také na bezpečnost. Řidiči budou při řízení asistovat systémy ABS, asistent nouzového brždění AFU a ESP doplněné o systém pro řízení nedotáčivosti CSV. Za účelem ochrany cestujících je vůz dále vybaven programovanými deformačními zónami, použité materiály jsou vyrobené z velmi pružné oceli, ve výbavě nechybí ani adaptivní airbagy, bezpečnostní pásy zahrnující dvojité předepínače nebo novou generaci opěrek hlavy.

Renault Grand Scénic se bude prodávat ve čtyřech úrovních výbavy: Authentique, Exprassion, Dynamique a Privilege. Nejlacinější pětimístné provedení s motorem 1.6 16V stojí 384 900 Kč. Na druhé straně nabídky najdeme sedmimístnou variantu Privilege s motorem 2.0 dCi, kompletní výbavou a cenovkou 634 900 Kč.

 

Text: Redakce
Foto: Renault

Galerie