Představujeme: Hyundai i10

V současnosti přichází na trh nástupce modelu Atos. Popravdě řečeno, už bylo na čase. Nejmenší zástupce této značky nabídne nový design i motory. Namířil si to do kategorie, kterou okupují kolínská trojčata, Fiat Panda nebo Kia Picanto. Navíc i10 je prezentován jako základní kámen společnosti Hyundai. Jak pevný je tento základ?

 

Vydáno: 27.5.2008

Stejně jako Atos, i novinka se vyrábí v Indii, ovšem ve zcela nové továrně. Vůz má klasickou koncepci. Tedy motor v předu s pohonem předních kol. Design vychází z modelu i30. Při pohledu zpředu vynikne úzká maska s chromovanou lištou, protáhlé světlomety a nasávací otvor v nárazníku. Čelní pohled vypadá poměrně dynamicky.

Pohled z boku už dává jasně najevo, cože to tu máme za kategorii. Kompaktní rozměry a minimální převisy předznamenávají, že zde jde hlavně o využití vnitřního prostoru. Výrazným prvkem bočního pohledu je stoupající linie oken nakonec ještě více zalomená nahoru. Nechci hodnotit design, to je věc velice subjektivní. Proto řeknu jen to, že už jsem viděl i hezčí auta.

 

Interiér v novém stylu  

Interiér představuje nový přístup této značky. Je koncipován jako pětimístný. Nedělám si iluze o tom, jak moc pohodlné bude cestování ve třech na zadní lavici, na druhou stranu je třeba vzít v potaz, že se jedná o auto určené především do města. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:60. Základní objem zavazadelníku činí 225 litrů, po sklopení se dostanete na hodnotu 910 l.

Zajímavé jsou možnosti zatraktivnění vnitřního prostoru. Spodní část palubní desky a výplně dveří mohou být vybaveny barevnými panely, které korespondují z čalouněním sedadel. Navíc středový panel se může dodávat v kovové úpravě. Za vše si budete muset připlatit.

Trpaslíci pod kapotou

Malému vozu odpovídají i malé motory. Pod kapotu tohoto trpaslíka se budou dodávat celkem tři agregáty. Tím základním se stal zážehový čtyřválec o objemu 1,1 litru. Jedná se o vylepšenou verzi motoru, který se vyskytoval v modelu Atos. Základní motorizace poskytne 66 koní a 98 Nm.

Zajímavější je tříválcový turbodiesel 1,1 CRDi VGT. Ten je vybaven systémem vstřikování paliva common rail s proměnnou geometrií lopatek turbodmychadla. Ve srovnání se základním motorem je tato jednotka jednoznačně lepší. Maximální výkon 75 koní a točivý moment 153 Nm dostupný od 1900 otáček jsou toho jasným důkazem. Třetí do party přijde v září letošního roku. Bude to zcela nový zážehový čtyřválec o objemu 1,2 l.

Základní ceny

Výbava  Motor Cena s DPH
 
Classic 1,1i 199 900 Kč

        1,1CRDi VGT 244 900 Kč 

  
Comfort 1,1i 209 900 Kč

        1,1CRDi VGT 254 900 Kč 

  
Style 1,1i 239 900 Kč

      1,1CRDi VGT 284 900 Kč

Z cílem zajistit „dynamické“ jízdní vlastnosti vozu byl i10 vybaven novými nápravami. Přední McPherson má pomocný rám a příčný stabilizátor. Zadní dostala k dobru torzní příčku. Výsledkem by měla být jistá jízda v zatáčkách i přímém směru. O tom ale až v podrobném testu. Vzhledem k zaměření vozu je mnohem zajímavější údaj poloměru otáčení. 4,75 m přijde v městském provozu jistě vhod.  

Classická nabídka

Vůz se bude dodávat ve třech stupních výbavy. Od základní výbavy Classic, přes Comfort až po Style. Základní výbava nabídne posilovač řízení, centrální zamykání, výškově stavitelný volant nebo třeba rádio s přehrávačem CD a šesti reproduktory. S dalším stupněm výbavy přibudou lakované nárazníky, kliky a zrcátka, elektricky ovládaná přední okna. V nejvyšší výbavě dostanete navíc elektricky ovládaná zrcátka a zadní okna, mlhová světla, boční přední airbagy, výškově stavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizaci a dálkové ovládání centrálního zamykání.

Hyundai i10 je každopádně lepší než Atos. Otázkou zůstává, jestli to bude na konkurenci stačit. To se teprve ukáže. Jisté je, že nějaké zákazníky si určitě najde. Cena začínající pod hranicí dvou set tisíc je pro mnoho lidí velkým lákadlem.

 

Text: Lukáš Dittrich
Foto: Hyundai


 

 

Motor 1,1 SOHC, 12V 1,1 CRDi VGT
Objem motoru 1086 ccm   1120 ccm
Maximální výkon (kW/k/ot/min) 48,5 /66/ 5500   55 /75/ 4000
Maximální točivý moment(Nm/ot/min)
98 / 2800   153/1900-2700
Převodovka 5 st-man 4s t-aut 5 st- man
Maximální rychlost 151 142 163
Zrychlení z 0 na 100 km/h 15,6 18,5 15,8
Udávaná spotřeba město 6,3 7,2 5,3
Spotřeba mimo město 4,6 5,1 3,8
Kombinovaná spotřeba 5,2 5,9 4,3
Provozní hmotnost 1083 1113 1202
Délka / výška / šířka 3565 / 1540 / 1595
Rozvor 2380
Zavazadelník / po sklopení 225/910

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Galerie