Porsche GT3 RSR: lehké změny pro závodníka

Prosche se letos chystá do závodů s lehce obnoveným supersportem GT3 RSR. Ten dostal pro rok 2009 několik zajímavých vylepšení. Auto dostalo také nový motor, který má sice o 15 koní míň, než předchozí ročník, na druhou stranu jsou dostupnější mnohem dříve. A to se na trati opravdu počítá!

Vydáno: 24.1.2009

Porsche GT3 RSR se vizuálně odlišuje od minulého modelu jen lehce. I laik si všimne jiného předního nárazníku, který dovoluje nasávat více vzduchu pro klimatizaci. Další změny jsou už ale nepostřehnutelné, jako například úprava křídla, které se dá teď lépe nastavovat. Uvnitř dostal pilot nový informační displej.

A jak Porsche GT3 RSR jezdí? Předcházející generace měla k dispozici vzadu umístěný šestiválec o objemu 3,8 litru s výkonem 465 koní při 8000 otáčkách v minutě. Nový motor má větší objem 4,0 litru, ale menší počet koní: 450. Maximální výkon je dostupný v 7800 otáčkách v minutě a točivý moment 430 Nm (který zůstal stejný) v 7250 otáčkách.

Porsche tvrdí, že nové GT3 RSR je optimalizované na závody v maximální míře, lépe, než přecházející ročníky. No, uvidíme, rozhodně si závody v Le Mans nenecháme ujít.

Text: Redakce
Foto: Porsche

Galerie