Porsche 911 Turbo odhaleno: lepší než kdykoliv předtím

Zapomeňte na staré Porsche 911 Turbo. Ze Zuffenhausenu teď přijíždí nový model pro rok 2010 a je lepší než kdykoliv před tím. Nejen, že má větší motor, víc koní a je ekologičtější, navíc se zbavil nenáviděného systému řazení páčkami na volantu. Zkrátka a dobře, v zimě se máme na co těšit.


Vydáno: 8.8.2009

Jak už to tak u Porsche bývá, nové Turbo prošlo facelifterm, který ani nestojí za řeč. Mnohem zajímavější je, že se zbavilo starého šestiválce s objemem 3,6 litru. Místo něj pod zadní kapotu dostalo 3,8litrový šestiválec z Porsche 911 Carrera S. V tomhle případě ho navíc přeplňují dvě turbodmychadla, takže výsledný výkon je ohromujících 500 koní.

Díky novému motoru, který má přímé vstřikování, se kombinovaná spotřeba pohybuje mezi 11,4 až 11,7 litry benzínu na 100 km. Při takových hodnotách je potěšující fakt, že Porsche 911 Tubro zvládne překonat stokilometrovou rychlost za 3,4 sekundy a maximum leží ve 312 km/h.

Kromě klasické manuální 6rychlostní převodovky je k dispozici samozřejmě blesková převodovka PDK, kterou jsme vyzkoušeli v modelu 911 4S Targa. Novinářům vždy vadilo špatné ovládání pomocí páček na volantu. Ty jsou ale u nového Turba ty tam a nahradila je klasická konfigurace páček pod volantem (vpravo plus, vlevo mínus).

Ve zvláštní výbavě nebude chybět systém Porsche Traction Management, který bude rozdělovat točivý moment mezi přední a zadní diferenciály přes elektronickou spojku. Porsche 911 Turbo dostane samozřejmě také systém PSM, který byl přepracován speciálně pro tento model.

Porsche 911 Turbo by se mělo ukázat na autosalonu ve Frankfurtu. Do prodeje půjde v Německu letos v listopadu, u nás trochu později. Cena za kupé začíná na 122.400 eur (3.145.680 korun), kabriolet přijde na 131.800 eur (3.387.260 korun).

Text: Redakce
Foto: Porsche

Galerie