Porsche 911 GT3 R Hybrid: další „poprvé“ pro Zuffenhausen

Porsche přeskočilo další zdánlivě nepřekonatelnou bariéru. Na autosalonu v Ženevě ukáže svůj model 911 GT3 R Hybrid. Něco, co by si skalní fanoušci nechtějí ani představovat. Ale nepropadejte hned panice, ekologické smýšlení zřejmě nebude hlavním důvodem vyzkoušení tohoto nového soustrojí.

Vydáno: 13.2.2010 

Už vidíme, jak si mnozí z vás rvou vlasy, pláčou a nadávají. Porsche postavilo první hybrid! Jaká hrůza! Než se ale unáhlíte, je třeba si uvědomit několik základních věcí. Zaprvé jde zatím čistě o závodní vůz, zadruhé tu hybridní soustava slouží spíše ke zlepšení výkonu.

Po zadní kapotou Porsche 911 GT3 R Hybrid leží šestiválec o objemu 4,0 litru dosahující výkonu 480 koní. K němu jsou připojeny dva elektromotory. Ty umístili inženýři místo sedadla spolujezdce přímo do kabiny. Sám řidič se pak rozhoduje, zda je zapojí. Pokud chce, může tak přidat dalších 160 koní výkonu na dobu až 8 sekund.

Vidíte, vše je přizpůsobeno hlavně pro vyšší výkony a vítězství v závodě. Porsche 911 GT3 R Hybrid by se mělo nejprve ukázat v Ženevě, pak 15. května na Nürburgringu.

Text: Redakce
Foto: Porsche

Galerie