Porsche 911 a čtyřválec, neuvěřitelné se stane skutkem

Desítky let bijí za zadní nápravou sportovních vozů Porsche šestiválcové motory. Nyní se ale zdá, že místo pod kapotou si najdou i čtyřválcové agregáty, které už nutně nenabídnou tak sportovní parametry. Inženýry ze Stuttgartu k tomu dohnaly tlaky na snižování spotřeby.

Vydáno: 15.9.2008

Nejdříve hybridní pohon pro velké SUV Cayenne, nyní změna od šestiválců ke čtyřválci. Tak daleko musejí zajít lidé od Porsche, německého výrobce sportovních vozů a luxusních SUV, kvůli snižování průměrné spotřeby prodávaných aut. A i když v případě hybridního SUV to nebude zřejmě velký ústupek, v případě čtyřválcového sporťáku už je změna dikutabilní.

Už současný šestiválec umístěný za zadní nápravou modelu 911 byl vyvíjen s možností bez zásadnějších technických zásahů snížit v případě nutnosti počet jeho válců. Uvedl to Thomas Krickelberg, šéf vývoje pohonných jednotek Porsche, na nedávné konferenci v Austrálii.

Přitom právě plochý šestiválec uložený v zádi je již po desítky let klasickým znakem sportovních vozů Porsche. Po změně od chlazení vzduchem k vodě a z nepřímého vstřikování paliva na přímé se tak zdá, že moderní době bude obětována i třetina válců.

Text: Redakce
Foto: Porsche

Galerie