Pokrytectví v Brně: cyklopolitici najedou ročně 80 tisíc kilometrů služebním autem

Kázat vodu a pít víno – přesně to dělají Matěj Hollan a Martin Ander, brněnští politici, kteří vnucují řidičům v Brně cyklistiku a omezují jejich jízdu autem. Sami ale najezdí 80 tisíc kilometrů ročně ve služebních Superbech. Uvedl to spolek Brno Autem.

V Brně se v poslední době utahují šrouby. Auta se omezují jako jinde v Česku – zúžováním pruhů, malováním cyklopruhů, rušením parkovacích míst. O to zábavnější je zjištění, že ti politici, kteří cyklistiku a šikanu řidičů prosazují, najezdí denně přes 200 kilometrů autem.

Největší propagátoři “alternativní dopravy”, tedy hlavně cyklistiky, jsou v Brně náměstek pro dopravu Matěj Hollan z Žít Brno a náměstek pro rozvoj města Martin Ander ze Strany zelených. „Pokud budou všechny zimy tak mírné jako ta letošní, je kolo ideální dopravní prostředek po celý rok,“ prohlásil dříve Ander.

Za poslední rok a půl (od 1. 1. 2015 do 30. 6. 2016) pánové dohromady najeli 121 719 km ve služebních autech, jejich jízdy vyšly na 1.648.903 korun. Konkrétně: Hollan utratil 403.087 korun (najeto 78 446 km), Ander utratil 270.444 korun (najeto 43 273 km). Výplaty jejich řidičů stály brněnskou pokladnu dalších 975.371 Kč.

Samozřejmě je logické, že náměstci primátora Brna jezdí autem. Těžko bychom na tom normálně cokoliv kritizovali, víme totiž moc dobře, že je to v mnoha případech nejlepší způsob dopravy. Ale proč potom kazatelé dobra vnucují cyklodopravu všem ostatním?

Text: Redakce
Foto: Žít Brno

Galerie