Peugeot 308: i menší diesel bude mít o kolečko víc

Peugeot 308 přišel na trh v září loňského roku a od té doby už bylo vyrobeno téměř 150 000 vozů. Toto číslo se Francouzská značka snaží ještě vylepšit – mimo jiné i novými převodovkami. Po velkém bratru 2,0 HDI dostal totiž „šestikvalt“ i ten menší – 1,6 HDI 80 kW.

Vydáno 28.3.2008

Převodová skříň s označením BMP6 (Boite Manuelle Pilotée 6 vitesses) se bude dodávat jak manuální (MCM) tak automatická (MCP). Kvůli nim vznikla v továrně ve Valenciennes nová výrobní jednotka. Vše je realizováno v rámci koncernu PSA. Aby toho nebylo málo, dostal tento motor sériově filtr pevných částic FAP.

V podobě nového manuálu slibuje Peugeot maximální pohodlí a přesnost řazení. Automatizovaná převodovka nabídne volbu převodových stupňů pomocí páky nebo ovladači pod volantem.

Spotřeba dieslového motoru ve spolupráci s novým převodovým ústrojím činí 4,9 l/100 km. U automatu je hodnota ještě menší – 4,5 l/100 km. Dobrá zpráva pro řidiče ekology je, že ve druhém případě se dostala produkce emisí na číslo 120 g CO2/km. Ovšem vůz musí být vybaven moderními pneumatikami Michelin Energy Saver.

Pokud máte zájem, připravte si více než půl milionu korun. Pětidveřový Peugeot 308 pořídíte s motorem 1,6 HDI 80 kW a manuální šestistupňovou převodovkou minimálně za 551 400 Kč (Comfort Pack). Verze Premium s manuálem stojí 576 400 Kč, s převodovkou MCP ještě o 20 000 Kč více.

Text: Redakce
Foto: Peugeot

Galerie