Peugeot 308 CC: první jízdní dojmy

O nové verzi Peugeotu 308 už víte téměř všechno. Před časem nám byl vůz představen, jednalo se ovšem pouze o statickou prohlídku. Minulý týden se konečně dostalo také na první projížďku. Takže sundáme střechu a vzhůru na testovací trasu, ať se ukáže, co nový kabriolet umí.


Vydáno: 3.6.2009

První kilometry jsme urazili s verzí vybavenou motorem 1.6 THP o výkonu 150 koní. Ještě před usednutím za volant jsme se znovu přesvědčili o tom, jak se tento kabriolet povedl po stránce designu. Shodou okolností postával hned vedle modelu 3008, což je asi tak stejné, jako postavit vedle sebe miss České republiky a takového tamtoho oranžového předsedu (samozřejmě s jistou nadsázkou).

Dnes ovšem nebudeme hodnotit ani vzhled, ani výbavy a motorizace. Všechny detaily obsahuje článek: Peugeot 308 CC: představení, fotogalerie a první dojmy.


Povedený uvnitř

Po usednutí za volant vás ihned zaujme nízký posaz. To je samozřejmě zcela logické vzhledem k tomu, aby vám během jízdy neulítly všechny vlasy. Musím ovšem říci, že jsem během naší krátké testovací jízdy sice našel určitý kompromis v pozici za volantem, ale ideální to rozhodně nebylo.

Interiér je prakticky totožný s běžnou tři sta-osmičkou, liší se pouze v materiálech. Ty v kupé-kabrioletu jsou kvalitnější a také odolnější. Kožené sedačky působí na první pohled velmi sportovně, ve skutečnosti jsou dost měkké a pohodlné. Potěší také detaily typu výborného přístrojového štítu, kovových pedálů nebo například stylové kovové hlavice řadicí páky. Interiér je zkrátka povedený.

Přestože Peugeot slibuje plnohodnotný čtyřmístný vůz a přestože k určitému nárůstu prostoru evidentně došlo, stále jsou zadní sedačky spíše nouzové. Pokud se za volantem usadí jen trochu nadprůměrně vzrostlá osoba, zbývá pro nohy cestujících ve druhé řadě zoufale málo místa. Osobně jsem obdivoval kolegy, kteří se vrhli na projížďku v plném obsazení. Více prostoru je znát v zavazadlovém prostoru. Pokud vůz nemá složenou střechu, nabídne mnoho litrů pro vaše zavazadla (465 l) a navíc je výborně přístupný.

Přeplňovaná klasika

Jak už bylo řečeno, náš model měl pod kapotou známý přeplňovaný motor 1.6 THP. O tom, jak je kultivovaný, tichý a tak dále nemá cenu psát, to už je snad samozřejmost. V Peugeotu 308 CC je ale přeci jen znát vyšší hmotnost, která je daní za nutné vyztužení otevřené karoserie. Automobil je hodně svižný, motor táhne bez ustání až k hranici 6,5 tis. ot./min. Největší zátah pocítíte ve středním pásmu otáčkového spektra. Model 308 SW s tímto motorem ovšem působil svižnějším dojmem.

Na komunikacích okresních tříd se vůz nejlépe cítí při klidné a plynulé jízdě, na kterou byl zřejmě stavěn. Tomu odpovídá fakt, že pokud za to trochu vezmete, automobil se začne lehce vlnit. Řízení je pak dalším důvodem, proč jezdit plynule a raději se kochat. Posilovač je francouzsky silný a přes volant se k vám mnoho informací nedostane. Na rozbitých silnicích se karoserie citelně rozvibrovala, ale to není u vozů této kategorie nic výjimečného, stejně jako masivní přední sloupky, přes které není šikmo vpřed příliš vidět.

Pokud máte už dost jízdy s nebem nad hlavou, stačí na dvacet sekund zastavit a za stálého držení příslušného tlačítka změnit kabriolet na kupé. Jakmile se vše úspěšně podaří, automobil to ohlásí příslušnou hláškou, která se objeví na středovém displeji.

První dojmy zpoza volantu naznačují, že se bude jednat o pohodlný automobil s líbivým designem, který lze používat na každodenní jízdu do práce nebo dokonce na delší cestování (samozřejmě ve dvou). Více nám toho ale prozradí až klasický test, který uskutečníme koncem prázdnin.

Text: Lukáš Dittrich
Foto: Jan Markovič

Galerie