Petr Dolínek (ČSSD) po otevření Blanky: Musíme pokračovat v budování vnitřního okruhu Prahy

ROZHOVOR: Po mnoha problémech, průtazích a odkladech se konečně otevřel tunelový komplex Blanka, který navazuje na Strahovský tunel a tvoří páteřní část vnitřního okruhu Prahy. Jak ale bude výstavba okruhu pokračovat? A co město plánuje dalšího, budou se třeba zavírat ulice pro auta? Na to nám odpověděl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.

 

Otevřel se Tunelový komplex Banka. Co to bude znamenat pro Prahu?

 

Pro Prahu je to krok správným směrem. Je vidět, že jsme moderní metropole a jsme připraveni dopravu směrovat do nějakých koridorů, a myslím, že musíme dál pracovat – to znamená nezastavit se jen u Blanky, ale musíme pokračovat v budování vnitřního okruhu.

 

Z vnitřního okruhu jsou otevřením Blanky hotové zhruba tři čtvrtiny. Další výstavba se ale zatím nepřipravuje. Co bude dál?

 

V tuto chvíli máme nějakou počáteční dokumentaci na úsek Pelc Tyrolka – Balabenka, a už měsíc čekám na rozhodnutí trojkoalice, tedy především zelených, zda jsou ochotní podpořit tisk, který jsem předložil radě hlavního města. Tento směr byl již dávno vytyčen a je ve všech dokumentech. Teď je otázka, která varianta se zvolí, zda to bude ražený tunel ve skále, nebo něco jiného. Ale chci pokračovat v přípravě dokumentace.

 

Co to znamená z hlediska výstavby? Dá se už říct, kdy se bude stavět?

 

Když mi kolegové uznají, že budeme pokračovat, tak budu chtít, aby městský investor velmi rychle připravil harmonogram, abychom se časově zorientovali, aby se zorientovaly i městské části a další, aby měli možnost se k tomu vyjadřovat.

 

Nejméně dva roky se mluví o doprovodných opatřeních, která chtěly některé městské části a aktivisté zprovoznit spolu s otevřením tunelu. Třeba zavírání obou stran nábřeží, ale i dalších.

 

Prahu budeme řídit s rozumem. Jsem si vědom, že typický Pražan někdy používá MHD a někdy potřebuje použít auto. Nejde to udělat tak, abychom řidičům něco pozavírali, a tak k tomu přistupovat.

 

Těch opatření je přece víc a žádaly o ně nejen aktivisté, ale i městské části. Žádné z nich ale zatím není v provozu.

 

První věc je, že Veletržní ulice bude zúžená, protože už tam nebude takový provoz. Samozřejmě jsou další návrhy, které budou postupně vyhodnocovány, až uvidíme, jak si doprava skutečně sedla, a podle toho se budeme přizpůsobovat. Ale určitě není cílem zahnat řidiče do kouta, stejně jako není cílem vzít chodcům, co jim patří. Musíme najít mezivariantu a tu teď budu hledat.

Galerie