Osmiválce ještě nevymřely. Motor roku 2016 je V8 3.9 litru biturbo od Ferrari

Mohli bychom bědovat, že motor roku vyhrál dvakrát přeplňovaný motor. Buďme za něj ale rádi, pořád je to V8 od Ferrari, který vozí s výkonem 669 koní model 488 GTB. Zbytek je o dost smutnější, vítězové jednotlivých kategorií jsou taky tříválce.

Anketa „the International Engine of the Year Awards“ se konala už po osmnácté. Objevilo se několik zajímavých vítězů, ale hledejme je až mezi většími motory.

V kategorii do 1 litru vyhrál již popáté v řadě tříválec Ford 1.0 EcoBoost, a to i přesto, že v této kategorii přibyla konkurence několika významných automobilek. Tluče v každém pátém prodaném Fordu v Evropě.

V kategorii 1,0 – 1,4 litru zvítězil už podruhé tříválcový přeplňovaný motor PureTech 1.2 skupiny PSA. Ve verzích 110 a 130 koní ho Citroën a Peugeot montuje do vozů segmentů B a C, objevuje u 60 různých modelů na celém světě.

Následují trochu silnější motory. V kategorii s objemem od 1,4 do 1,8 litru vyhrál loňský celkový vítěz: hybridní hnací soustava BMW i8. Čili také zážehový tříválec.

V kategorii 1,8 – 2,0 litru vyhrál Mercedes-AMG 2.0 s turbem (najdete ho pod kapotou Mercedesu-Benz A45 AMG, CLA45 AMG 360 koní nebo GLA45 AMG 381 koní), do 2,5 litru vyhrál pětiválec Audi 2.5 turbo, který jezdí třeba v Audi RS3 (367 koní).

V kategorii do tří litrů vyhrálo Porsche se svým turbem přeplňovaným 3.0 šestiválcem, známým z  Porsche 911 Carrera, 911 Carrera 4 (370 koní) nebo 911 Carrera S, 911 Carrera 4S (400 koní). V kategorii 3 – 4 litrů vyhrál již zmíněný absolutní vítěz, tedy Ferrari V8 3.9 litru biturbo. A nad 4 litry opět bodovalo Ferrari, a sice se svým motorem V12 6.3 litru, s nímž jezdí Ferrari F12 tdf (780 koní).

Mezi zelenými motory pak zvítězil plně elektrický pohon Tesly Model S.

Galerie