Opel Flextreme: převlečený Volt nabídne spotřebu 1,6 l/100 km

Pokud navštívíte ženevský autosalon, pak se určitě zastavte u stánku Opelu. Ten zde totiž mimo jiné ukáže, jakým směrem se hodlá do budoucna ubírat. Demonstrovat to bude koncept označený jako Flextreme GT/E. A hádejte, co hraje na celém tomto prototypu hlavní roli. Ano, správně, je to ekologie.


Vydáno: 19.2.2010

Jakkoli vypadá tento 4,8 m dlouhý automobil dynamicky, při jeho dosavadním vývoji se myslelo především na ekologii. A tak není divu, že je zde použit systém pohonu pocházející z modelu Ampera/Volt. Oproti nim je Flextreme větší a má na něm být dokázáno, že elektrický pohon není potřeba dávat pouze do malých aut.

Flextreme totiž zvládá rychlost až 200 km/h, přičemž na stokilometrové rychlosti dosáhne už za 9 sekund. Základem celého systému je elektromotor o výkonu 163 koní disponující točivým momentem 370 Nm. Baterie s kapacitou 16 kWh, které dodávají potřebnou energii pro elektromotor lze dobít z klasické zásuvky za 3 hodin. To by mělo postačit k překonání vzdálenosti 60 km/h, a to bez nutnosti nastartovat spalovací motor.

Jak asi víte, Ampera, respektive Volt, má pod kapotou také klasický čtyřválec o objemu 1,4 l. Jeho účel ovšem není, tak jako u běžných hybridů, pohánět přímo kola, ale plní úlohu generátoru, tedy vyrábí elektrickou energii a dobíjí akumulátory. Zvýší se tak dojezd na 500 km/h. Velmi zajímavým údajem je spotřeba, kdy měl Flextreme spotřebovat pouze 1,6 l/100 km.

S ekologickým provozem úzce souvisí také aerodynamika. Opel Flextreme se pyšní součinitelem odporu vzduchu 0,22. K tomu mu dopomohla výška jen těsně přesahující 1,3 m, krytý podvozek, úzké pneumatiky, ráfky navržené tak, aby nerušily aerodynamiku a to nejlepší na závěr. Inženýři opatřili tento koncept navíc výsuvnými prvky uloženými v zadních blatnících. Při rychlostech nad 50 km/h se tyto panely vysunou a usměrňují proudící vzduch kolem zadní části karoserie.

 

Text: Redakce
Foto: Opel

Galerie