Nový začátek kopřivnické značky: Tatra Phoenix

„S novým modelem se otevírá další kapitola celosvětově úspěšného románu s názvem Tatra,“ takovými slovy uvedla legendární česká automobilka novinku Phoenix. Nový nákladní vůz se má stát novým startem v dlouhé historii značky, která ve svém portfoliu měla v minulosti i obrovské limuzíny a auta s fantastickým designem, dnes ale vyrábí jen nákladní auta.

Vydáno: 8.8.2011

Tatra Phoenix se má stát novým startem legendární automobilky z Kopřivnice. Ta si od něj hodně slibuje, ráda by novým modelem oslovila i zcela nové zákazníky, kteří dosud používali vozidla konkurenčních značek.

Nové nákladní vozidlo vzniklo ve spolupráci s nizozemským výrobcem DAF a skupinou Paccar. DAF má v Tatře podíl 19 %, díky čemuž může česká značka prodávat svá auta v dealerské síti holandské značky, a současně se dostala k některým moderním komponentům. Ty byly použity i na novince Phoenix.

DAF, Paccar, ZF… Tatra?

Je to ale ještě vůbec Tatra? Od holandského partnera pochází nejviditelnější součást náklaďáku: kabina DAF CF 85, nabízená ve dvou verzích (krátké a s prostorem na spaní).

Agregát pochází od skupiny Paccar, jde o kapalinou chlazený vznětový šestiválec s objemem 12,9 litru, přeplňovaný turbodmychadlem, který dokáže splnit emisní normy Euro 4 a Euro 5. K dispozici jsou čtyři výkonové varianty: 265 kW (360 koní), 300 kW (408 koní), 340 kW (462 koní) a 375 kW (510 koní).

Převodové ústrojí pochází od dalšího známého výrobce: ZF. Na výběr je manuální i automatická 16-stupňová převodovka.

Tatrovácký podvozek

Do konstrukce podvozku si ale Tatra zasahovat nenechala. Tradiční tatrovácká koncepce podvozku vozidla nabízí centrální nosnou rouru a s ní pomocí příčníků spojený svařovaný rám, které tvoří tuhý nosný systém vozidla. Zákazník má na výběr čtyři typy pohonu: 4×4, 6×6, 8×8 nebo 8×6. Pohon přední nápravy se dá odpojit nebo připojit kdykoliv během jízdy.

Maximální rychlost auta je elektronicky omezena na 85 km/h. Světlá výška podvozku (ve variantě s pneumatikami 315/80 R22) má hodnotu 300 mm, přední nájezdový úhel dosahuje 31 až 35 stupňů, podle konkrétní verze.

Ceník zatím zveřejněn nebyl. Zato víme, jak bude dlouhá záruka na hnací ústrojí – 36 měsíců nebo 300 000 najetých kilometrů.

Text: Redakce
Foto: Tatra

Galerie

Nejčtenější za DenTýden