Nový motor pro malé SUV: BMW X1 xDrive28i

Nejmenší SUV z Mnichova, BMW X1, dostalo pro nový rok nový motor. Podle označení xDrive28i budí dojem větší jednotky, přitom jde ale o „pouhý“ čtyřválec s objemem 2,0 litry. Skepse ale není na místě, jednotka je dopovaná dvěma turby a produkuje povzbudivý výkon 245 koní.

Vydáno: 29.1.2011

Motor nového BMW X1 xDrive28i pochází z rodiny Twinpower, je tedy vybavem dvoukomorovým turbodmychadlem, vysokotlakým přímým vstřikováním High Precision Injection, variabilním časováním ventilů double-VANOS a proměnným zdvihem sacích ventilů VALVETRONIC.

Z relativně malého objemu 1997 ccm se tak mnichovským inženýrům podřilo vymáčknout slušný výkon 245 koní (180 kW) při 5000 otáčkách za minutu. Připomeňme, že jde o nárůst propastných 55 kW (!) oproti dosud nejvýkonnějšímu benzinovému dvoulitru BMW.

BMW X1 xDrive28i disponuje 350 newtonmetry točivého momentu od 1250 ot/min, z nuly na 100 km/h zrychlí za 6,1 sekundy (s automatem za 6,5 sekundy). Zrychlení je o 0,7 sekundy (resp. o 0,3 sekundy) lepší, než u předchůdce. Maximální rychlost je 240 km/h.

I nový motor je možné objednat s prvky EfficientDynamics. X1 xDrive28i tak dosáhne v kombinovaném cyklu spotřeby 7,9 l/100 km (oproti minulému motoru snížení o 16 procent) a emise CO2 mají hodnotu 183 g/km.

Text: Redakce
Foto: BMW

Galerie