Nový Citroën C4: první fotky a oficiální informace

Citroën správně vytušil, že už je načase přijít s novou generací modelu C4. Současná generace, někdejší revolucionář v oblasti designu i techniky, v dnešní silné konkurenci v nižší střední třídě lapá po dechu. Naváže ale novinka, která přijde na trh už začátkem příštího roku, na její úspěch? Citroën zatím vypustil první informace a fotografie nového modelu, tak se na ně pojďme podívat.


Vydáno: 2.6.2010

Citroën C4 už nebude tak „kulatý“, jako jeho současná podoba. Svými základními tvary přechází na design, připomínající větší C5, naopak detaily (světla a přední maska) se inspirují v úplně nových modelech C3 a DS3. Linky na bohu pak lehce připomínají španělský Seat Ibiza. Vzhled nové generace cé-čtyřky ostatně můžete posoudit sami z prvních oficiálních fotek, které najdete v galerii pod článkem.

Větší auto a šest motorů

Nový Citroën C4 bude mít na délku 4,3 metru, do šířky 1,8 metru bude 1,5 metru vysoký. Ve všech směrech tak bude o 3-4 centrimetry větší, než současná generace C4. Zdali se počítá s třídveřovým kupé a tříprostorovým sedanem, které jsou dnes v nabídce, nebo naopak s kombi, které se dnes nevyrábí, zatím nevíme.

Bohužel ani nevíme, jaké motory budou k dispozici. Citroën uvolnil jen jejich výkony: benzínové jednotky poženou přední kola výkonem 95, 120 nebo 156 koní. Očekáváme, že půjde o motory 1.4i a 1.6 VTi. Naftové motory budou mít výkony 92, 112 a 150 koní, což pravděpodobně znamená 1.6 HDi, respektive 2.0 HDi (podobně výkonné jednotky se objevují pod kapotou současné C4 a nové C3).

Stejná cena, moderní výbava

Nový Citroën C4 se veřejnosti představí v září na autosalonu v Paříži a do prodeje se dostane zkraje roku 2011. Ceny by mohly být podobné, jako dnes, základní cenu očekáváme pod hranicí 300 tisíc korun (současná generace dnes začíná v akci na 273 tisících korun).

Pokud jde o výbavu, v ceníku nebude chybět pilotovaná manuální převodovka, asistent pro rozjezd do svahu, elektrická parkovací brzda, varování před neúmyslným překročením dělicí čáry, bixenonové samonatáčecí světlomety nebo měření volného místa k parkování. O bezpečnost se postará i systém pro nouzové brzdění a ESP.

Text: Redakce
Foto: Citroën

Galerie