Přestože bude nová generace BMW řady 5 představena nejdříve za rok a na silnice se dostane až kolem roku 2011, už dnes známe první technické informace o novém modelu mnichovské automobilky. Pokud jde o motory, je jasné, že menším objemům dodá výkon přeplňování. Uvažuje se dokonce o hybridní verzi.
Vydáno: 12.12.2008
Nové BMW 5 se do prodeje dostane podle dnešních předpokladů v roce 2011, už dnes ale víme, jakou techniku a pohonné jednotky bude používat.
V současnosti je pro mnoho automobilek atraktivní downsizing a v tomto trendu ani BMW není výjimkou. Zmenšení objemů a přeplňování motorů tak postihne prakticky všechny benzinové jednotky. Mezi šestiválci se objeví motor s třílitrovým objemem a přeplňováním, jehož označení bude 540i. Osmiválec s turbem bude mít objem 4,4 litru a dostane nálepku 550i. BMW pravděpodobně přichystá také sportovní verzi M5, ta ovšem nedostane do vínku desetiválec, nýbrž právě zmíněný osmiválec, ovšem s vyšším výkonem.
Mezi naftovými agregáty bude zastoupen také jeden twin-turbo motor. Více informací o dieselových motorech zatím není k dispozici, jisté ale je, že tento výčet motorů není kompletní.
Víme také, že BMW uvažuje o hybridní verzi, takže by jeho zástupce vyšší střední třídy šel po stopách konkurence v podobě Lexusu GS 450h. Jisté to ovšem zatím není, takže zda se setkáme s hybridním BMW 5 ukáže až čas a úspěch tohoto pohonu v řadách 7 a X6.
Technika bude samozřejmě na nejvyšší úrovni, mnoho dílů bude společných s novou řadou 7, která přišla na trh nedávno. Mnoho částí karoserie má být prý vyrobeno z hliníku. Rovněž výbava nové řady 5 bude moderní. Vedle nočního vidění nebo bočních kamer bude v nabídce také tempomat s funkcí „follow-to-stop“, který umí zastavit a znovu rozjet auto v závislosti na okolní situaci bez zásahu řidiče.
Text: Redakce
Foto: BMW