Nová Honda Jazz: velká fotogalerie a vše podstatné

Na podzim letošního roku přijede do českých prodejen nová generace Hondy Jazz. Předchůdce byl na trhu už hezkých pár let a o přízeň zákazníků bojoval vcelku úspěšně. A jak už to tak bývá, novinka na to musí navázat a být ještě lepší. Co nabídne nový “jazzman“?

Vydáno: 28.8.2008

Základní koncepce samotného vzhledu zůstala zachována, ale byla přizpůsobena tak, aby zapadala do současné produkce japonské značky. Nová generace bude lákat zákazníky většími rozměry, z čehož budou samozřejmě profitovat cestující.

Délka nového modelu má hodnotu 3900 mm (+55 mm), šířka 1625 mm (+20mm). Výška vozu je víceméně shodná. 1525 mm vysoký vůz má rozvor náprav 2500 mm. Ten je také větší a stejně tak i rozchod kol. Z těchto hodnot se dá usuzovat, že novinka bude mít nejen více místa pro posádku a zavazadla, ale i jistější jízdní vlastnosti.

Honda slibuje pětimístný interiér který bude také patřičně variabilní. Zadní cestující budou mít více místa v oblasti kolen i ramen. Více prostoru zbylo taká pro zavazadla. Maximální objem zavazadlového prostoru činí 399 litrů, což je na danou kategorii velmi zajímavé číslo.

Zásluhu na tom má neobvyklé umístění palivové nádrže pod předními sedačkami a rezerva nahrazená sadou na lepení pneumatik. Takto vybavený vůz dostane standardně do zavazadlového prostoru přepážku s úchyty. Pod ní je ukryta schránka s objemem 64 litrů která se výborně hodí pro přepravu špinavých věcí.

Přepážku lze vyjmout, čímž dostanete možnost přepravovat ještě o kousek vyšší předměty, nebo jí odklopit k zadním sedadlům. Poslední možností je umístění do přibližně poloviny zavazadlového prostoru, tím se vytvoří jakási police, která odděluje těžší a lehčí předměty.  

Lepší variabilitu potvrzují i nová zadní sedadla. Nesou název Magic Seats a v podstatě jsou stejná jako ta stará. Ovšem vše se děje mnohem pohodlněji. Sklápí se jedním pohybem a to bez ohledu na to, jak moc jsou přední sedačky posunuty vzad.

V základu bude novou Hondu Jazz pohánět motor 1,2 i-VTEC. Jeho parametry mají hodnoty 66 kW, 114 Nm a kombinovanou spotřebu 5,1 l/100 km. Alternativou pak bude silnější a větší agregát 1,4 i-VTEC (73 kW, 127 Nm). Oba motory shodně využívají variabilní časování ventilů.

K základnímu vybavení patří manuální pětistupňová převodovka. Silnější motory mohou být vybaveny šestistupňovým automatem i-SHIFT, který umí snížit spotřebu také na hodnotu 5,1 litru na 100 km v kombinovaném provozu. Manuální převodovky budou mít systém, který napovídá řidiči, kdy je vhodná doba na změnu převodu z hlediska spotřeby (SIL). Stejný pomocník už působí u nového Accordu.

Text: Redakce
Foto: Honda

Galerie