Nissan Murano se s Evropě nijak zářně neprodává, proto se ho japonský výrobce rozhodl trochu zatraktivnit. To v případě evropských trhů znamená jediné: šoupnout pod kapotu naftový motor, nejlépe malý čtyřválec s nálepkou „úsporný“. Tak se zrodilo Murano 2.5 dCi, které navíc v modelovém roce 2011 dostane novou masku chladiče.
Vydáno: 19.7.2010
Že Murano dostane naftový čtyřválec 2.5 dCi není až taková novinka, však jsme o tom psali už v březnu. Dnes ale známe další podrobnosti: diesel bude mít výkon 190 koní, bude pevně spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou a v kombinovaném cyklu si řekne o 8,0 l/100 km.
To zní docela slibně, pokud překousneme fakt, že pod kapotou korábu, jakým je Murano, bude tlouct jen čtyřválec. Naštěstí se žádný zdroj nezmiňuje o dynamice, to už by asi tak optimisticky nevypadalo.
Naftový motor si dokonce kvůli chlazení vyžádal facelift, takže v roce 2011 bude mít Murano novou masku chladiče s většími nasávacími otvory, nový nárazník a jiná mlhová světla. Doufejme, že se ho podařilo také pořádně odhlučnit, byla by škoda, kdyby Murano přišlo o část svého komfortu a luxusu.
Nissan Murano 2.5 dCi bude možné objednávat už zanedlouho a automobilka očekává, že tuto naftovou verzi si koupí 90% evropských zákazníků. Českou cenu zatím neznáme, ale bylo by vhodné, kdyby se podařilo ji srazit pod milion (Murano s benzinovým 3.5 V6 začíná na 1.165.000 Kč). V Británii bude stát 37.795 liber, tedy přes 1,1 milionu korun.
Text: Redakce
Foto: Nissan