Téměř rok dohadů a spekulací je pryč. Japonský Nissan představil speciální edici SpecV, o které tvrdí, že jde o auto závodních parametrů převedené do běžného provozu. Nissan GT-R SpecV je ještě ostřejší než původní GT-R a pomocí karbonových prvků to dává pořádně najevo.
Vydáno: 9.1.2009
Nejvíce to Nissanu GT-R SpecV sluší v černém laku nazvaném Black Opal. Ten skvěle doplňují karbonové prvky, jako například přední lízátko, prahy nebo rozměrný zadní spoiler. Sekundují 20 palcová kola NISMO (od koho jiného, že?).
Uvnitř se v karbonových hodech pokračuje, i když ne v takovém rozsahu. Z řidiče se stane opravdový závodník, když zapadne do sportovních sedaček Recaro, které by jeho tělo měli dokonale obejmout.
Motor originálního Nissanu GT-R je natolik dobrý, že by byl hřích ho příliš měnit. Ale Japonci přišli na jednu dobrou úpravu: dosadili jednotku, která kontroluje tlak turbodmychadel ve vyšších otáčkách motoru a zvyšuje tak objem protékajícího vzduchu. To znamená, že Nissan GT-R SpecV bude těžit z maximálního točivého momentu v mnohem vyšších otáčkách, než dosud.
Zatím není jasné, zda se Nissan GT-R SpecV dosatene vůbec do Evropy. Vůz bude nyní prodávat sedm pečlivě vybraných dealerů v Japonsku. Cena vozu byla stanovena na 15.750.000 jenů, tedy asi 3.181.500 korun.
Text: Redakce
Foto: Nissan