Nejvyšší pokuta na světě? Přes dvacet milionů korun

Není týden, aby na českých silnicích nezemřelo několik lidí. Není měsíc, aby se policie nenechala slyšet, že díky dlouhodobé strategii se počet mrtvých snižuje. A není řidič, který by nevěděl, že jsou to kecy. Šoféři se i po letech platnosti bodového zákona stále chovají jako prasata a policie se na to dívá na Nově. Přitom návod na to, jak tomu zabránit lze najít téměř všude v Evropě. Příkladem budiž Švýcarsko, které se nezdráhalo udělit pokutu převyšující dvacet milionů korun.


Vydáno: 16.8.2010

Upřímně, každý fanda automobilů čas od času rád prošlápne plyn až na podlahu a nechá se unášet plnou silou svého, jinak se dusícího, motoru, a tak když se objeví plácačka, je rád, že je pan policista shovívavý a je to za pěti stovku. Ale jsou chvíle, kdy je potřeba dostat přes prsty. To třeba, když to po nábřeží valíte dvě kila nebo když křižujete republiku rychlostí blížící se třem stům kilometrům v hodině. Tak jak to dělal čerstvý majitel Mercedesu SLS AMG, když projížděl Švýcarsko.

Podle informací serveru Autoblog.com řidič potkal radarů mnohem více, ale díky jejich dvou set kilometrovému limitu nový klenot Mercedesu neviděly. Na trase Bern – Lausanne, kudy řidič projížděl, ovšem mají novou techniku a SLS AMG byl zachycen při rychlosti 293 km/h. Ve Švýcarsku, oproti České republice, se pokuta vypočítávána podle výše překročení povolené rychlosti. Cena tohoto tiketu? Přes jeden milion dolarů (více než 20 milionů korun). Jezdcova omluva? „Radar je rozbitý.“

 

Historie zná další unikátní pokuty, jejichž výše bere dech. A nemusíme opět chodit daleko.

 

Výkonný šéf mobilního gigantu Nokia Anssi Vanjoki musel v roce 2002 zaplatit necelých 104 tisíc dolarů (více než 2 miliony korun), když na padesátce jel pětasedmdesát (vaše standardní rychlost v obci říkáte?). Ve Finsku platí totiž stejný systém pokut jako ve Švýcarsku.

 

 

Ještě jednu pikantnost mají v zákonech sousedské státy. Jedním z nejstriktnějších je, velmi překvapivě, uvolněné Holandsko. Za rychlou jízdu vám tam mohou úřady na místě zkonfiskovat automobil. To nejen na dobu určitou, ale také trvale.

Auto vám úplně seberou když, ku příkladu, překročíte dálniční sto třicítku o sto dvacet.

 

Vyprávět by o tom mohl syn výkonného šéfa uznávané počítačové společnosti Trust International, když na dálnici proháněl tátův Bugatti Veyron v hodnotě 1,8 milionu eur (necelých 45 milionů korun!).

 

Tak co říkáte, pomohla by podobná opatření změnit české řidiče?

 

Text: Redakce
Foto: Ilustrační

Galerie