Mercedes-Benz S63 a S65 AMG: oficiální údaje odhaleny

Návštěvníci Shanghai Auto Show mohli jako vůbec první na světě spatřit na vlastní oči nové vydání modelů S63 a S65 ovšem v té nejvyšší verzi, tedy v úpravě AMG. Základ zůstal nezměněn, ostatně i sériová verze je velmi rychlá a luxusní. AMG ale ještě o kousek vylepšilo technickou a estetickou stránku věci.

Vydáno: 21.4.2009

Slabší verze S63 má pod kapotou osmiválcový motor o objemu 6,3 litru. Maximální výkon činí solidních 525 koní a vrchol točivého momentu má hodnotu 630 Nm. Dohromady to znamená zrychlení z 0 – 100 km/h za 4,6 s. Komu by to ale nestačilo, může sáhnout po silnějším sedanu S65. Ten je totiž poháněn dvanáctiválcovým šestilitrovým motorem, který je navíc přeplňován dvěma turbodmychadly. Čísla 612 koní a 1000 Nm už skoro nahánějí strach. Zrychlení z 0-100 km/h je na úrovni supersportů (4,4 s).

Mercedes vylepšil spotřebu a snížil produkci emisí CO2 o přibližně tři procenta. Lehce pozměněna byla totiž řidící jednotka.

Novinkou pro rok 2010 je takzvaný Tourque Vectoring Brake systém, který hlídá během jízdy v zatáčce zadní kola a případně to vnitřní lehce přibrzdí. Od AMG byl dodán také vylepšený podvozek, jehož základem je systém ABC (Active Body Control).

Nové provedení rozeznáte od toho letošního podle přepracovaného nárazníku, který obsahuje v současnosti velmi moderní LED-diody pro denní svícení. Upravena byla také mřížka chladiče, která dostala šípovitý tvar. V interiéru byl pozměněn informační systém. Zajímavou novinkou je displej, který už dříve představil Land Rover. Jedná se o obrazovku, která najednou zobrazuje dva obrazy. Řidič tak může sledovat navigaci, zatímco spolujezdec v klidu sleduje například film.

 

Text: Redakce
Foto: Mercedes-Benz

Galerie