Mercedes-Benz S 250 CDI: limuzína dostala čtyřválec

Degradace nejvyššího modelu, nebo přijatelný ekonomický kompromis? Mercedes potvrdil dlouho trvající spekulace, do své vlajkové lodi, S-Klasse, umístil naftový čtyřválec. Dvoulitrový turbodiesel s označením S250 CDI BlueEfficiency se stává realitou, naštěstí ale slibuje docela slušné výkonnostní parametry: 200 koní a stovka za 8 sekund.


Vydáno: 24.9.2010

Mercedes-Benz S 250 CDI BlueEfficiency bude vůbec prvním modelem řady S-Klasse, v jehož útrobách se octne řadový čtyřválec. Nejslabší eSko z objemu 2143 cm3 vykřeše maximální výkon 204 koní (150 kW) ve 4200 ot/min, přitom slibuje velmi nízkou kombinovanou spotřebu nafty na hodnotě 5,7 l/100 km.

Výkon přes 200 koní je na naftový dvoulitr slušný, a špatné nebude ani zrychlení z nuly na stovku. Vůz ho překoná za 8,2 sekundy, maximální rychlost bude až 240 km/h.

Jak se na prémiovou limuzínu sluší, bude i nejmenší motor standardně spojen s automatem 7G-Tronic Plus. Standardem bude také oblíbená funkce stop&start, tedy automatické vypínání a spouštění motoru třeba na semaforech.

Premiéru si tahle spořivá limuzína odbude za pár dnů v Paříži, objednávky Mercedes přijímá už nyní.

Text: Redakce
Foto: Mercedes-Benz

Galerie