McLaren MP4-12C: první fotografie a technická data

Společnost McLaren se vrací na automobilový trh. Svůj třetí sériově vyráběný vůz označila jako MP4-12C a kromě uhlazeného designu mu dala do vínku také nejmodernější techniku a spoustu elektronických asistentů. Novinka nebude tak spartánská jako McLaren F1 a vyrábět se má v daleko větším počtu.


Vydáno: 10.9.2009

Zkrátka také McLaren potřebuje co nejvíce prodávat a dvoumístný supersportovní vůz s automatickou klimatizací, patřičným audio-systémem a další luxusní výbavou jde zřejmě na odbyt lépe, než jednomístný speciál který se vlastně tak nějak omylem dostal na běžné komunikace.

S McLarenem F1 sdílí MP4-12C některé prvky designu. Řeč je o vzhůru otvíraných dveří a profilu bočních oken. Tím jsme ovšem s výčtem shodných vlastností u konce. Vzhled novinky představuje nový designový směr, kterým se automobilka chce ubírat.

O pohon se postará motor McLaren M838T. Jedná se o osmiválec o relativně malém objemu 3,8 litru. Za výkon 600 koní a maximální točivý moment 600 Nm tak vděčí agregát především dvojici turbodmychadel. Není bez zajímavosti, že 80% z oněch maximálních 600 Nm je k dispozici už od dvou tisíc otáček za minutu a využívat můžete spektrum končící až na hodnotě 8500 ot./min.

Maximálně dosahuje McLaren MP4-12C 320 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h zvládá pod čtyři sekundy. Řidiči bude pomáhat zástup asistentů jako jsou ABS, ESP, ASR, EBD, Hill Hold nebo Brake Steer, který má zmírnit nebo dokonce úplně potlačit nedotáčivé chování automobilu. McLaren bude nabízet svůj třetí sériový model za necelých 5 milionů korun. V plánu jsou také další modely, a to v horizontu šesti let.

 

Text: Redakce
Foto: McLaren

Galerie