Měli jste nehodu a nevíte si rady? Volejte 1224. Nová asistenční linka, kterou spustila Česká kancelář pojistitelů, vás ihned přepojí na základě registrační značky (SPZ) na vaši pojišťovnu, a ta nehodu bude řešit na základě vašeho pojištění. ČKP tak chce předejít „lovcům nehod“, kteří často situaci po něhodě ještě zkomplikují.
Vydáno: 6.1.2014
Linka 1224 bude klienty automaticky přepojovat na příslušné pojišťovny, respektive jejichasistenční služby. Nové číslo tak nahradí kontakt na jakoukoli asistenci v ČR, kterou máte. A kdybyste číslo 1224 náhodou zapomněli, bude uvedené ve všech nově vydaných zelených kartách.
Co dělat při nehodě v zahraničí?
V případě nehody v zahraničí platí pořád stávající kontakt na asistenční službu vaší pojišťovny. Ten bude samozřejmě fungovat i pro volání z ČR. Rovněž ho najdete na své zelené kartě.
Kdo jsou lovci nehod?
Lovci nehod jsou asistenční služby, obvykle s majáčkem, které bývají na místě dopravní nehody někdy i dřív, než policie. Čekají na rizikových místech na dálnicích, čerpacích stanicích nebo houfně křižují město a hledají nabouraná auta.
Na první pohled vám se vším pomůžou: podepíšete plnou moc, seženou vám náhradní vozidlo, vyřeší odtah do servisu, všechno vyřeší za vás. Jenomže často se pak ukáže, že pojišťovna drahý servis a půjčené auto neproplatí, a rozdíl musíte zaplatit vy. Můžou to být i desítky tisíc.
Doporučujeme se s lovci nehod vůbec nebavit a volat rovnou svojí pojišťovnu. Nebo linku 1224, která vás na pojišťovnu přepojí.
Text: Redakce
Foto: Archiv