Maserati odhalilo nový showroom i Quattroporte S

Společnost Scuderia Praha, která dováží Maserati a Ferrari, otevřela v Praze nový showroom. Zároveň v něm představila faceliftované Maserati Quattroporte S s novým motorem. „Už teď jsme si jisti, že letošní rok pro nás bude nejúspěšnější v historii Maserati na českém trhu,“ říká ředitel Scuderie Robert Pergl.

Vydáno: 11.9.2009

Maserati otevřelo svůj showroom na Evropské ulici, jen několik stovek metrů od dejvického Vítězného náměstí. Jeho součástí bude nejméně jeden vystavený vůz nebo tak zvaný Maserati corner, kde jsou v prodeji nejrůznější doplňky s logem značky. Kromě toho si zákazník může u speciálního stolu auto nakonfigurovat, vyzkoušet barevná provedení a kůži.

Scuderia Praha stále sídlí na původní adrese na okraji Prahy. Místní showroom se bude ale plně věnovat vozům Ferrari. Bude zde také servisní zázemí. Prostory na Evropské tedy slouží hlavně jako prestižní výkladní skříň s možností nákupu.

Nové Quattroporte S

Kromě nového showroomu uvedlo Maserati na český trh model Quattroporte pro rok 2009. Jde o facelift nejúspěšnějšího modelu značky, který se vyráběl od roku 2003. Za pět let se jej podařilo vyrobit 15 tisíc kusů.

Luxusní sedan se už v první generaci honosil výrazným designem, proto není divu, že se pro rok 2009 vzhled změnil jen minimálně. Auto dostalo novou masku chladiče po vzoru kupé GranTurismo. Moderněji pak vypadají nové LED svítilny vpředu i vzadu. Upravena byla také vnější zrcátka. Uvnitř vozu je modernizovaná palubní deska s novým zvukovým a GPS systémem. Na výběr je ze dvou nových druhů koženého čalounění.

Od modelového roku 2009 se bude vyrábět Quattroporte ve dvou verzích. Ta první si ponechá původní motor V8 o objemu 4,2 litru, který produkuje 298 kW, tedy rovných 400 koní. Nově si zákazník může připlatit za Quattroporte S s agregátem 4,7 litru. Ten má výkon 430 koní.

Oba motory jsou pevně spojeny se šestistupňovou automatickou převodovkou ZF. Ta dovoluje manuálně řadit pádly pod volantem. Cena Quattroporte začíná těsně pod hranicí tří milionů korun. 

Text a foto: Jan Markovič

Galerie