Když jsme v našem redakčním testu měli Maserati GranTurismo, byli jsme nadšeni jeho designem i komfortem. Vadila nám jen jeho váha, na kterou příliš nestačil osmiválec s výkonem 405 koní. Teď ale přichází spása. Ostřejší verze GranTurismo S dostala motor od Alfy Romeo 8C. Podívejte se na tři desítky nových fotografií.
Vydáno: 22.6.2008
Maserati GranTurismo S má pod kapotou motor darovaný od Alfa Romeo 8C Competizione. Ten je schopen vyprodukovat celých 440 koní a to už by mohlo z luxusního sedanu udělat sportu chtivého rychlíka.
Auto, které se poprvé představilo na autosalonu v Ženevě není na první pohled příliš odlišitelné od „slabšího“ GranTursima. Hlavní změnou je nové logo, které přibralo dodatečné písmenko S.
V interiéru je lehce pozměněné čalounění. Na středovém panelu chybí páka automatické převodovky, která se ještě zjednodušila. Místo ní tam teď najdeme pouze tlačítka „R“ a „1“, tedy pro zpátečku a jízdu vpřed. O zbytek se už můžete postarat páčkami pod volantem.
Lehce byla pozměněna také grafika palubního počítače usazeného mezi dvěma budíky na palubní desce. Nyní zobrazuje zařazené rychlosti spolu s graficky znázorněným „rádcem“ pro řazení.
Jinak je ale vše při starém. A to je jedině dobře. Maserati GranTurismo je podle našeho soudu nejkrásnějším autem, které můžete na silnici potkat. A my doufám,že už brzo na těch českých najdeme i to s přídomkem S.
Text: Redakce
Foto: Maserati