Koncept elektromobilu Chevrolet Volt MPV5 se představil v Pekingu

V rámci příprav příchodu modelu Volt představil Chevrolet na mezinárodním autosalonu Auto China 2010 studii elektrického automobilu Volt MPV5. Koncept pětimístného, víceúčelového crossoveru má demonstrovat potenciál pohonného systému Voltec, využívajícího na bezemisní elektrickou jízdu stejný základ, jako model Volt.

Vydáno: 23.4.2010

Styling studie Volt MPV5 si vypůjčila designérské a aerodynamické prvky z modelu Chevrolet Volt. Přední čelo patří mezi nejaerodynamičtější mezi crossovery díky uzavřené mřížce a aerodynamicky optimalizovanému přednímu spoileru, což společně napomáhá snížení spotřeby paliva. Kryt spodní části, spolu s ochranou podvozku, tvarovanými koncovými světly a speciálně navrhnutými plochami v zadní části také pomáhají studii Volt MPV5 co nejlépe prorážet vzduch. Intenzivní zaměření na aerodynamiku umožňuje zvýšení dojezdu v čistě elektrickém režimu.  

Exteriér studie Volt MPV5 není výlučně jen o hospodárnosti. Její modrá metalická barva Sonic Blue je působivá, přičemž dvojité prosklené panely střechy a 19palcová kola inspirovaná Voltem dodávají studii Volt MPV5 sportovní akcent. Uvnitř najdeme středovou konzolu a přístrojový panel, stejně jako i výrazná dvojbarevná kožená sedadla.

Rozměry studie Volt MPV5 přinášejí cestujícím zvýšený komfort. Zatímco rozvor studie Volt MPV5 2760 mm je delší jen o 15 mm v porovnání s rozvorem Chevroletu Volt, jeho karosérie je delší o 181 mm (4585 mm), širší o 73 mm (1871 mm) a o 182 mm vyšší (1612 mm), než v případě modelu Chevrolet Volt. Díky sklopným a překlopitelným sedadlům v druhé řadě vznikne zavazadlový prostor až 1764 l, přičemž prostor za druhou řadou sedadel je 863,7 litrů.

Ve jménu ekologie

Studie Volt MPV5 využívá stejný systém pohonu Voltec jako Chevrolet Volt, včetně přídavné možnosti využití motorového generátoru na prodloužení jízdního dosahu a potlačení „obav z dojezdu“. Soustava lithium-ionových baterií ve tvaru písmena T s kapacitou 16 kWh zásobuje energií pohonnou elektrickou jednotku.

Flexibilita systému Voltec umožňuje studii Volt MPV5 splnit všechny požadavky na rychlost a akceleraci při obsazení pěti cestujícími na vzdálenost až 51,5 km v čistě elektrickém režimu práce pohonu. To je dvojnásobek vzdálenosti, kterou průměrný městský řidič v Číně absolvuje za den. Pokud se baterie vyčerpá, začne ji dobíjet motorový generátor se zdvihovým objemem 1,4 l a umožní tak na elektřinu dojezd dalších 482 km.

Text: TZ Chevrolet
Foto: Chevrolet

Galerie