Kawasaki ZX-770R: motorka na čtyřech kolech

Rozšířit výrobu motocyklů o dvoustopá vozidla? To tu v minulosti bylo mnohokrát. I česká Škoda má prapůvod v motorizovaných bicyklech Laurin & Klement, a podobně na tom byla řada dalších značek. V současnosti se to ale příliš neděje, a pokud se některý výrobce specializuje jen na motorky, výrobu aut nechává jiným značkám (výjimkou byl v poslední době jen rakouský KTM se svým speciálem X-Bow).

Vydáno: 22.8.2011

Bojovat proti takové zakonzervovanosti se ale rozhodl Holanďan Sabino Leerentveld, který vypustil do světa provokativní designový koncept se čtyřmi koly a logem Kawasaki. Japonský výrobce motorek s ním ale bohužel nemá nic společného.

Narozdíl od KTM X-Bow má koncept Kawasaki ZX-770R krytý prostor pro řidiče, takže by pilot nemusel použít helmu. Leerentveld navrhuje použití dvakrát přeplňovaného šestiválcového motoru, který by pro ZX-770R nabídl obrovský výkon 770 koní. To by při předpokládané hmotnosti 500 kg znamenalo měrnou hmotnost fantastických 1,13 kg/kW. Odhady zrychlení a maximálky ale autor pro jistotu neuvádí. Poháněna mají být přirozeně zadní kola.

Rozměry sporťáku jsou na délku 4,42 m, výška 1,017 m, šířka 2,073 m a rozvor náprav 2,71 m. Koncept má pro značku Kawasaki typickou výraznou zelenou barvu, dostal (navržené) přední přítlačné křídlo, na zádi rozměrný difuzor a křídlo. Osvětlení zajišťují pásy diod.

Nejedná se sice o nic oficiálního, ale kdo ví, třeba se Kawasaki nechá inspirovat.

Text: Redakce
Foto:
Sabino Leerentveld

Galerie