Magazín 4WheelsNews porušil přísné embargo, která na projekt XFR uvalil britský Jaguar a zveřejnil první oficiální snímky a informace o vozu, který se má světu představit příští týden na autosalonu v Detroitu. Protože už je vše prozrazeno a nějaké smlouvy s Jaguarem nás netlačí, přinášíme vám je i my.
Vydáno: 11.1.2009
Jaguar XFR, který na silnice vyjede letos by měl pod kapotou profitovat ze zcela nového motoru, vidlicového osmiválce V8 o objemu rovných 5,0 litrů. Ten bude schopen přes automat hnát na zadní kola celých 510 koní.
Zrychlení z nuly na stovku proběhne za 4,7 sekundy, maximum je elektronicky omezeno na obvyklých 250 km/h. Jaguar XFR se tak směle může postavit soupeřům ze stájí Mercedes-Benz AMG a M divize BMW.
Aby bylo jasné, že jde o ostrou verzi, dostane Jaguar XFR nová 20″ kola Nevis, stejně jako řadu chromových doplňků, ať už v exteriéru nebo interiéru. K dostání bude osm barevných variant otanical Green, Indigo, Kyanite Blue, Liquid Silver, Lunar Grey, Porcelain a Salsa. Můžete samozřejmě očekávat všudypřítomné logo „R“.
Jaguar XFR vnese konečně něco čerstvého na pole sportovních sedanů vyšší střední třídy. Jen doufejme, že se trochu vylepší citlivost řízení a odezva na plyn, což je největší slabinou Jaguaru XF, který právě parkuje v naší redakční garáži. Pokud se tak nestane, mohl by to být třeba oproti BMW M5 tragický propadák.
Text: Redakce
Foto: Jaguar