TEST: Za mlhou hustou tak, že by se dala krájet, a dost možná ještě dál, se nachází Nošovice, kde jihokorejská automobilka Hyundai od roku 2007 vyrábí model i30. Automobil, jehož vzhled přesně zapadá do módy posledních let, svým zevnějškem nijak neurazí, ale ani nepřekvapí. Pod průměrnou kapotou se ovšem schovává ekologicky laděný motor 1.6 CRDi s označením Blue drive, který vám naopak vezme dech.
Vydáno: 3.6.2010
S hodnocením nové koncepce pohonu Blue drive to nepřeháním (líbila se i kolegovi při testování i30 s menším 1,4litrovým benzinovým motorem). Společně se skvělou cenou a výborným dílenským i konstrukčním provedením celého automobilu se jedná o jeden z nejlepších dostupných vozů ve své kategorii. Navíc si se Stop & Go systémem budete připadat velmi ekologicky a spořivě. Po usednutí zpátky za volant automobilu klasického provedení vám totiž bude zbytečně nastartovaného motoru v kolonách líto. Lépe řečeno, bude vás mrzet, že za zbytečně spotřebovanou naftu musíte platit.


Blue drive verze ovšem rozhodně svým provedením neztrácí dynamiku. Šestistupňová převodovka je pokladem pro dálnici a na rychlosti 130 km/h se otáčky na pátém rychlostním stupni dostaly na pouhých tři a půl tisíce a podobného výsledku motor dosáhnul na šestce při pirátském překročení rychlosti k 160 km/h. Jízda na dálnici s i30 je jednoduše velmi příjemná a svižná. Podobně se chová automobil i ve městě.
Pozitivní resumé
Sečteno a podtrženo je i30 1.6 CRDi ve verzi Blue drive velmi povedeným autem. Nadšený jsem byl jednak z konstrukčního provedení, které slibuje podle mého názoru poměrně dlouhou životnost, ale učaroval mi i Stop & Go systém. Ten by sice mohl šetřit, ale mně se líbí nápad samotný. Právě tyhle malé kroky vedou k invenci, které je nejen v oblasti automobilů třeba a také k větší šetrnosti v nakládání s přírodou poskytovanými prostředky. Tohle je píseň budoucnosti a za to patří firmě Hyundai ohromné plus.
Navíc systém Idle Stop & Go můžete volit jako doplňkovou výbavu ke slabšímu motoru a cena za 1,4 litrový motor v levnějším provedení Comfort se pohybuje kolem velmi příznivých 320 000 Kč.
Výsledná známka 1-
Jak hodnotila rodina Rychlých
![]() |
Antonín: Ekologie mě nezajímá, úspora paliva už víc, i když tedy podle všeho toho tenhle system moc neuspoří. Chci praktické auto, které nevypadá nejhůř a je s ním občas zábava. Tím model i30 určitě je. Takže pro mě dobrá volba. Dávám známku 1- |
![]() |
Jana: Líbí se mi systém Stop & Go. Myslím, že bychom alespoň tímhle způsobem životnímu prostředí mohli pomoci. Co se týče funčnosti auta, jsem s ní naprosto spokojena. Jen je pro moje potřeby model i30 možná až příliš veliký. i20 by mi asi stačil. Dávám známku 2 |
![]() |
Nikola: i30 je docela hezké auto, i když já bych volila auto s modernějším a odvážnějším designem. Pokud bych ale volit nemohla, rozhodně bych si na i30 zvykla. Je to auto praktické a system Stop & Go se mi moc libí. Jen by pro mě bylo, stejně jako pro mámu, asi zbytečně velké. Dávám známku 2- |
![]() |
Tomáš: Mě se i30 moc líbí. Jasně, design jak pro komunistu – hlavně nevyčuhovat z řady, ale zbytek auta je na pohodu. Ten Stop & Go system by teda mohl ušetřit trochu víc, ale i tak se mi libí a do kolon je to pořád docela užitečný si myslim. Na dálnici se potom Hyundai dokáže docela snadno rozjet a dokonce má i kufr, takže na cesty s partou na chatu ideální. Dávám známku 2 |
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých. |
Text a foto: Pavel Cyprich
PARAMETRY
Základní cena v provedení STYLE, 1,6 CRDi VGT IGS, 94 kW: 464 900 Kč
Cena doplňkové výbavy: 29 120Kč
Celková cena: 494 020 Kč
HYUNDAI i30 1.6 CRDi ISG Blue drive | |
Objem motoru | 1,6 litru |
Maximální výkon | 94 kW (128 koní) |
Maximální točivý moment | 206 Nm / 1900 – 2750 ot/min |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Maximální rychlost | 197 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 11 sekund |
Udávaná spotřeba město | 5,3 l/100 km |
Spotřeba mimo město | 4,1 l/100 km |
Kombinovaná spotřeba | 4,5 l/100 km |
Spotřeba během testu | 5,2 / 6,6 / 5,8 l/100 km |
Provozní hmotnost | 1395 kg |
Délka / šířka / výška | 4245 / 1775 / 1480 mm |
Rozvor | 2650 mm |
Zavazadelník / po sklopení | 340 / 1250 l |