TEST: ZaVolant nošovického Hyundaie i30 jsme usedali už několikrát. Náš názor na jihokorejské želízko v ohništi nižší střední třídy je veskrze pozitivní a i30 si nás po omlazení získává čím dál tím víc: s faceliftem dostal tvář pohledného mladíka, z nudného patrona se rázem stal sportovní elegán. Ačkoliv jeho interiér a jízdní vlastnosti zůstaly nezměněny, i30 je teď autem, které bychom si si klidně pořídili.
Vydáno: 6.9.2010
Omlazený Hyundai i30 se k nám dostal v moderní bílé barvě s perfektními 17palcovými elektrony, dieselovým agregátem CRDi s objemem 1.6 litru, výkonem 85 kW a systémem Idle Stop&Go, který jsme vám představovali třeba v testu starší verze i30 nebo sesterského automobilu KIA Cee’d.

Faceflit zaznamenala hlavně přední část vozu. Nárazník tak nyní koresponduje s ostatními vozy značky a zapadá do nové progresivní image firmy. Nejvýraznější změnou je průduch chlazení, který má tvar šestiúhelníku, a posunuté otvory pro přední mlhovky.

Navíc jízdní vlastnosti má srovnatelné s chloubou VW a v mnohém ji překračuje. Hyundai třeba lépe sedí a … a to je popravdě asi všechno. Ve všem ostatním je golf dále, ale i30 ho velmi výrazně předbíhá cenou.
Zatímco za nejlevnější golf 1.6 TDI (77 kW) zaplatíte 476 300 korun, vyjde vás znatelně silnější i30 1.6 CRDi (85 kW) ve verzi Comfort na necelých 360 000 Kč. Tady už je potřeba se zamyslet.
Hyundai poskytuje všechno, co golf a přitom je o poznání levnější. Za svých 350 tisíc dostanete dobře vypadající auto, které hravě vozí pět lidí i s plným kufrem, střízlivý interiér (který je, pravda, kombinací levných, i když měkčených plastů), a šetrného spotřebitele, který po městě jezdí za 6,7 litru, kombinovaně za 7 a pokud mu budete na dálnici šlapat na krk, čekejte stále příznivých 7,5. S lehčí nohou odečtěte cca 3-5 dcl od posledních dvou údajů.
![]() |
|


A pokud by se vám krátká i30 zdála moc malá, počkejte si na náš test nového Hyundaie i30 CW neboli kombi, který na ZaVolantem.cz najdete už zanedlouho. Do té doby si můžete přečíst test verze před faceliftem.
Výsledná známka 1-
Jak hodnotila rodina Rychlých
![]() |
Antonín: Co se rozměrů týče, tak žádná velká sláva to není. Tu Octavii prostě jen tak něco nepřekoná, ale když vezmu, že je to hatchback, tak vlastně docela dobrý. Do kufru se vejdou věci pro celou rodinu a na zadních sedačkách se ti naši dva andílci rozvalujou na první pohled velmi pohodlně. A ani já si v předu nestěžuju. Když připočtu cenu, tak musím dát hodnocení velmi vysoko. Dávám známku 1- |
![]() |
Jana: No tohle je zase jednou auto pro mě. Ten poměr cena/výkon je vynikající a přitom pořád dobře vypadá. Ta spotřeba je tedy na hranici. Po zkušenostech s fabii s podobným motorem, bych čekala, že bude tenhle hyundai žrát méně, ale ještě pořád to jde. Navíc patří i30 mezi nejbezpečnější ve své kategorii. Pět hvězd v evropském testování mu uniklo jen o malý kousek. Takže, co víc si přát? Dávám známku 1- |
![]() |
Nikola: No oproti tomu, jak tenhle hyundai vypadal dřív, pořádná změna! Stejně to ale stále zatím není auto pro mě. Je takové moc městské, ničím nevybočující z řady nudných aut typu fabia, octavia nebo golf. Ale pokud by mi ho rodiče koupili, tak se v budu vozit ráda. Dávám známku 2 |
![]() |
Tomáš: Nová i30 konečně vypadá, že by to mohlo být slušné auto, ale změny zůstaly jenom u toho vzhledu. Žádnou divočinu s autem nezažijete, ačkoliv tvrdý podvozek by to klidně dovolil. Na dálnici se dokáže docela dobře rozjet, ale limitem mu je 160 km/h, což není špatné, na druhou stranu také nijak oslnivé. Tak auto pro rodiče, řekl bych. A ještě spíš než pro moje, pro nějaké mladší. Dávám známku 3 |
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých. |
Text: Pavel Cyprich
Foto: Matěj Žovinec, Pavel Cyprich
PARAMETRY
Základní cena v provedení Comfort 1.6 CRDI VGT (85 kw) IGS: 354 900 Kč
Cena doplňkové výbavy: 7 000 Kč
Celková cena: 361 900 Kč
HYUNDAI I30 1.6 CRDi VGT (85 kW) IGS COMFORT | |
Objem motoru | 1,6 litru |
Maximální výkon | 85 kW |
Maximální točivý moment | 255 Nm / 1900-2750 ot. |
Převodovka | 6MT |
Maximální rychlost | 188 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 11,6 s |
Udávaná spotřeba město | 5,7 l |
Spotřeba mimo město | 4,1 l |
Kombinovaná spotřeba | 4,7 l |
Spotřeba během testu | 6,7 / 7,5 / 7 |
Provozní hmotnost | 1366-1470 kg |
Délka / výška / šířka | 4245 / 1480 / 1775 mm |
Rozvor | 2650 mm |
Zavazadelník / po sklopení | 340/1250 l |