Honda Vision 50: pěkně zvolna

TEST SKÚTRU: Honda rozšířila svoji nabídku nejmenších skútrů. Loňské novince Honda Vision s poměrně svižným motorem o objemu 110 ccm přibyl letos sourozenec s poloviční kubaturou: Honda Vision 50. Malý skútr je oproti silnějšímu dvojčeti o poznání línější, ale sveze i patnáctileté jezdce. Pro koho je tento skútr určen a jaké je nejvhodnější místo na jeho užívání? Odpovíme vám v redakčním testu.

Vydáno: 1.9.2012

Padesátka jako stovka

Vision 50 je dostupný v černé, šedé, bílé, modré a červené barvě – v té se nám také dostal do ruky. Vzhledově se od silnější Hondy Vision 110 téměř neliší, má jen rozdílné kryty výfuku a menší ventilátor na pravé straně motoru. Zepředu skútr působí dospěle, i díky mohutným směrovkám spojených se světly na denní svícení.

Před řidičem se nachází rozměrný přístrojový panel s displejem, nesoucím všechny potřebné údaje. Výjimku tvoří chybějící hodiny, které bychom u městského dopravního prostředku ocenili.

Před koleny jezdce se nacházejí dvě kapsy na drobné předměty, ale bohužel nemají žádné kryty. Při jízdě po výmolech tak hrozí, že se pro jejich obsah budete muset kousek vrátit. Prostor na nohy je při výšce sedla 760 mm dostatečný.

Pod sedlem, na něž se pohodlně vejdou dvě osoby, je k dispozici poměrně velký zavazadlový prostor, kam lze uložit helmu určenou pro jízdu na skútru (integrovaná helma se tam ale nevešla). Za sedlem je hliníkový nosič spojený s madly pro spolujezdce, který umožňuje montáž malého kufříku, který je k dostání přímo u Hondy.

Spotřeba minimální, výkon také

Skútr žene vzduchem chlazený jednoválec, který je omezený zákonnou hranicí 2,5 kW a maximální rychlostí 45 km/h, kterou na kola přenáší klasický variátor. Rozjezd je plynulý a bezpečný, nikoli však dynamický. Objem nádrže činí 5,5 litrů, což umožňuje dojezd až do vzdálenosti 300 kilometrů. Náklady na jízdu při spotřebě pod dva litry na sto kilometrů jsou velice příjemnou stránkou Visionu.

Jízda na malé padesátce ze všeho nejvíc připomíná jízdu na kole, i díky stokilové hmotnosti dovolí skvělou manipulaci. Plusem jsou i velká čtrnáctipalcová kola, s nimiž snadno zastavíte a díky výkonným brzdám propojených systémem CBS se vám je nepodaří zablokovat ani při prudkém brzdění.

Při jízdě se nemusíte obávat, že byste vzali za plyn a porušovali předpisy, jelikož skútr nejede více jak padesát a to ani při dlouhém klesání. Jízdní projev je plynulý, a i když se o nějaké překvapivé dynamice pochopitelně mluvit nedá, ve srovnání s konkurencí obstojí. 

 

 

Do slabšího provozu

Honda Vision 50 se hodí spíše do menších měst, vesnic, nebo vilových čtvrtí. Do rušného velkoměsta plného nervózních řidičů jsou stroje s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h nebezpečnými. S Visionem 50 zkrátka nelze dosáhnout velké akcelerace a od potenciálního problému ujet, o to více je třeba myslet dopředu a hlavně myslet za ostatní řidiče.

Cena padesátky činí 41.900,- Kč, tedy o pouhé tři tisíce korun méně, než stojí silnější Honda Vision 110. Bude mít padesátka šanci konkurovat?

Nejspíš si jí pořídí mládež od patnácti let s řidičským oprávněním skupiny Am, která je limitována výkonem a rychlostí. Nebo ti, kteří mají strach z rychlosti a potřebují si zajet na nákup, do školy, či na návštěvu na druhou stranu malého městečka. Díky hmotnosti i kompaktním rozměrům je Vision 50 vhodný i pro dámskou část populace, pro kterou nebude problém manipulace se strojem nebo parkování v garáži.

Výsledná známka 2

Text: Adéla Chvojková
Foto: Adéla Chvojková


PARAMETRY

Základní cena Honda Vision 50: 41.900,- Kč

HONDA VISION 50
Objem motoru  49 ccm
Maximální výkon  2,5 kW / 7000 ot./min
Maximální točivý moment  3,5 Nm (6750 ot. za min)
Počet válců  1
Chlazení motoru  vzduchem
Maximální rychlost  45 km/h
Spotřeba během testu  1,9 l/100 km
Objem nádrže  5,5 l
Provozní hmotnost  100 kg
Délka / výška / šířka  1882 x 670 x 1117 mm
Rozvor  1255 mm
Řidičské oprávnění  Am (od 15 let)

 

 

Galerie