Honda Vision 110: dostupný drobek z dobrého rodu

TEST SKÚTRU: V kategorii malých městských skútrů přichází japonská Honda s novinkou, která, kromě tradičních silných stránek věhlasné značky, boduje i možná nejdůležitějším parametrem: cenou. Hondu Vision totiž koupíte za 45 tisíc korun, což je, vzhledem k jejím schopnostem, dosti zajímavá částka. I přes příznivou cenu je přitom Vision svojí kvalitou stále Honda.

Vydáno: 8.10.2011

Honda Vision není už na první pohled žádný obr a při testu jsem se nemohl zbavit dojmu, že je navržen zejména pro ženskou část populace. Přesto jsem si jízdu na novém přírůstku ve skútří rodině Hondy skutečně užíval.

Tradiční jakkost

Honda jako obvykle dbá na bezchybné zpracování všech částí motocyklu, díly nemají vůle ani mezery a celý skútr působí jako velmi kvalitní výrobek. To korunuje motor svým příjemným zvukem a pravidelným chodem, o který se stará systém vstřikování paliva.

 

Vision disponuje skutečně drobnou velikostí (1845 x 670 x 1090 mm), s čímž přímo souvisí i omezený prostor pro nohy řidiče. V tomto směru brala zřejmě Honda ohled pouze na ženy. Zatímco spolujezdci dopřávají výklopné stupačky pohodlný posez, větší řidiči budou vpředu usazeni s mírným nepohodlím.

Zavazadlový prostor naopak nijak výrazně neutrpěl a pojme menší helmu spolu s několika drobnostmi. Pod řidítky je navíc na každé straně umístěn netradiční otevřený odkládací prostor na malou PET láhev, případně mobilní telefon – šikovné řešení.

Mezi padesátkou a stopětadvacítkou

O pohyb vpřed se stará vzduchem chlazený 108 ccm velký motor s kroutícím momentem 8,7 Nm a výkonem 6,2 kW (8,5 koně). Při sestavování převodového ústrojí technici jednoznačně upřednostnili akceleraci nad rychlostí – motocykl sice bravurně vystřelí z křižovatky i se spolujezdcem, po nabrání rychlosti ale ztratí dech a šedesátku překračuje jen velmi neochotně. Maximální rychlost (i když spíše zřídka využitelná) pak osciluje někde mezi 80-90 km/h.

Zpřevodování se také podepisuje na spotřebě, která by se podle údajů výrobce měla pohybovat okolo dvou litrů na sto kilometrů, v reálu si ale skútr řekl o více než tři litry. Což není sice nijak dramatické číslo, ale při malé velikosti a hmotnosti 102 kg se nejedná ani o žádný hrdinský výkon.

 

Tvrdá, ale precizní jízda

Velmi tvrdé tlumení se stará o bezvadnou ovladatelnost motocyklu, za kterou jezdec platí při přejíždění nerovností na vozovce. Nastavení tlumičů by dle mého názoru sneslo i trochu měkčí režim, pocit absolutní kontroly nad lehkým skútrem je ale k nezaplacení a podvozek musím celkově pochválit. Celý skútr sedí poměrně nízko nad zemí, což může jezdce překvapit zejména v ostřejších zatáčkách, kdy hlavní stojan rád škrtá o vozovku.

O skvělou práci brzd se stará systém CBS, který zadní bubnové brzdě ulehčuje tím, že část zátěže při stisku levé páčky sám převádí na přední kotoučovou brzdu. To dovoluje při brzdění pohodlně provádět i riskantnější manévry, přitom stroji stále zůstává překvapivá jistota na silnici.

Do centra Prahy

Hlavním limitem nového modelu Vision je objem motoru a tedy i síla, která ho určuje spíše do nejužšího centra velkoměsta, kde stejně není možné jezdit přes 50 km/h. Základní předností je naopak minimální hmotnost a absolutní obratnost, pro něž bych při pohybu centrem Prahy byl ochoten leccos odpustit.

Pro mnohé motocyklisty Honda Vision nebude. Ani pro mne ne. Jako motocykl do města pro ženu (či nenáročnějšího muže) by vzhledem k velmi zajímavě nastavené ceně, která se nachází jen těsně pod hranicí 45 tisíc korun, ale v garáži zřejmě našel své místo.

Výsledná známka 2

Text: Jakub Straka
Foto: Jakub Straka


PARAMETRY

Základní cena Honda PCX: 44.900,- Kč
Odkaz na web: 
http://www.honda.cz/motorcycles.html

HONDA VISION 100
Objem motoru 108 ccm
Maximální výkon 6,2 kW (8000 ot/min)
Maximální točivý moment 8,7 Nm (6500 ot/min)
Počet válců 1 válec, OHC 2v čtyřdobý
Chlazení motoru vzduchem
Maximální rychlost cca 90 km/h
Spotřeba během testu 3 l/100 km
Objem nádrže 5,5 l
Provozní hmotnost 102 kg
Délka / výška / šířka 1845 x 1090 x 670 mm
Rozvor 1255 mm
Řidičské oprávnění  A1, od 16 let

 

 

Galerie