Honda NC700X: zábava a praktičnost v jednom balení

TEST MOTORKY: Hledáte stroj, který nabízí stylový vzhled a výborné jízdní vlastnosti, a přitom bude praktický, bude se hodit do města i na delší cesty? Taková univerzální kombinace se hledá docela těžko. V Japonsku to ale vědí a na trh uvádějí novinku, která slibuje zábavu, ovladatelnost a praktičnost v jednom. A za dostupnou cenu. Seznamte se s Hondou NC700X.

Vydáno: 1.8.2012

NC700X patří mezi tři příbuzné novinky označené jako NC („new concept“), které Honda letos představila, a které spojuje použitý motor i technika. A sympaticky nastavená cena. První z nich, skútr Integra, už jsme vyzkoušeli, a nyní se vrháme na tu větší ze dvou motorek. 

Hned na začátku je nutno zdůraznit, že v mnoha ohledech jsou nové stroje řady NC opravdu nově koncipované. Motocykl je vybavený zcela novým řadovým dvouválcem, kombinovaným systémem ABS a velkým zavazadlovým prostorem. Honda nabízí také variantu s druhou generací dvouspojkové převodovky DCT s možností přepnutí automat nebo manuál, která vám bude výborným pomocníkem v městském provozu. A právě tu jsme vyzkoušeli.

Na rozbité cesty nebo do města?

NC 700X je větší, než jeho sourozenec NC 700S. „Ixko“ je vyšší, dostalo odpružení s velkým zdvihem (přední tlumiče mají zdvih 153,5 mm, vzadu 150 mm), které se stará o maximální pohodlí i na sebehorším povrchu. Přesto je, navzdory vizuální podobnosti s terénním Crosstourerem, určena spíše na jízdu po pevném podkladu, čemuž odpovídá i standardní instalace silničního obutí o rozměrech 120/70 na předním kole a 160/60 na zadním kole.

Jízdní pozice u NC700x je vzpřímená, stabilní a velice pohodlná. Motorka je stabilní díky ocelovému rámu s kosočtvercovou stavbou, ve kterém je uložen dvouválcový kapalinou chlazený motor o objemu 670 ccm (SOHC), který se chlubí spotřebou paliva 27,9 km/litr, tedy asi 3,6 l/100 km, což představuje dojezd na jednu čtrnáctilitrovou nádrž až 400 km.

Motor dosahuje nejvyššího výkonu 52 koní (38 kW) při 6250 ot./min. To se může zdát málo na tak velkou motorku, která navíc váží 228 kg (verze DCT), ale jak jsme si v testu ověřili, padesát kobyl vystačí i na svižnější jízdu. Na dálnici dvouválec vyčaruje rychlost i přes 160 km/h, nejlépe se ale NC700X cítí ve městě a na okreskách – ve městě vynikne svižnými starty, na okresce oceníte komfortní odpružení a přímočarý podvozek, který pobere většinu nerovností.

A i přes vyšší hmotnost je motorka skvěle ovladatelná jak při rychlejší jízdě, tak i při popojíždění v minimální rychlosti, za což vděčí povedené konstrukci s nízkým těžištěm. Usazení pilota je naopak vyšší, připomíná sezení na enduru, vzpřímená jízdní pozice je pohodlná a vyšší stavba dovoluje nadstandardní rozhled.

Zaměřeno na praktičnost

Pokud patříte k odpůrcům kufrů na motorce, ale zároveň potřebujete prostor pro ty nejdůležitější věci, bez kterých se neobejdete, mohla by být tahle Honda to správně řešení. Japonští inženýři šli totiž netradiční cestou, a rozhodli umístit nádrž pod sedadlo motorky. Což uvolnilo místo pro úložný prostor o objemu velké integrální helmy, případně náhradní oblečení, nebo třeba deka na piknik.

Úložný prostor se odemyká stejným klíčem, který má na starost odemykání nádrže či startování motorky. Velice praktická je i ruční brzda sloužící k zablokování kol proti pojezdu, když je motorka na stojanu. Praktický je i digitální display, který je velice přehledný a je na něm zobrazeno vše potřebné od režimu převodovky až po hodiny. 

Motorka v automatu

Námi testovaný model byl vybavený dvouspojkovou automatickou převodovkou DCT. Převodovka nám dává na výběr hned z několika modelů nastavení (režim D, režim S a režim MT). Dvojitá spojka zajišťuje pohodlí při přeřazování jednotlivých stupňů. Automatické režimy ponechávají možnost zařazení směrem dolu nebo nahoru podle aktuální potřeby pomocí tlačítek režimu MT. To se hodí v případě předjíždění, nebo když si chceme přibrzdit motorem. Po dokončení manévru převodovka pokračuje ve svém programu. 

Režim D využijete především ve městě, je zaměřený na klidnou jízdu a nízkou spotřebu. Musíme ale říct, že motor je mnohdy až podtáčen, což nás nutilo často sáhnout po tlačítku podřazení nebo po „sportovním“ režimu S, kde se s tímto jevem nesetkáme. Režim S výrazně více vytáčí motor a motorka je mnohem agresivnější a zábavnější, tento režim řadí tak jak má a motorka se chová mnohem lépe, zato ale výrazněji roste spotřeba. Režim MT je určený k vlastnímu řazení pomocí ovládacích prvků na řidítkách. Ale věřte, že si velice brzo zvyknete na režimy D a S, které vám poskytnou nerušenou jízdu bez starostí s řazením. Pokud jste pohodlní jako my, je pro vás automatická převodovka tou správnou volbou.

Dalším elektronickým pomocníkem je brzdný systém C-ABS, který výrazně zvyšuje brzdný účinek v kritických situacích. Systém C-ABS rozděluje brzdný účinek v optimálním poměru mezi obě brzdy a tím zajistí maximálně efektivní brzdění.

Všehoschopný univerzál

Honda NC700X je povedený univerzál. Neoslní ortodoxní sportsmany ani milovníky dalekých cest, ale přesto mě z plejády testovaných motorek letos oslovil možná nejvíc. Což je svkělá vizitka. Líbí se mi navzdory tomu, že nenabídne dálniční sprinty na hranici fyzikálních možností, ani blbnutí v terénu. Zato s tímhle strojem ale můžete jezdit každý den po městě a o víkendu vyrazit na piknik do hor. Deka a piknikový koš se vám do zavazadlového prostoru vejdou. 

Výsledná známka 2

Text: Adam Hruška
Foto: Honda

Poznámka: Omlouváme se našim čtenářům, že přiložené doprovodné fotografie nejsou původní. Vinou selhání techniky došlo bohužel ke smazání pořízených fotografií od našeho fotografa Pavla Cypricha, proto jsme byli nuceni použít oficiální propagační snímky společnosti Honda.


PARAMETRY

Základní cena: 149 900,- Kč
Honda NC700X ABS: 162 400,- Kč
Honda NC700X DTC (pouze s ABS, 38 kW):187 400,-Kč

HONDA NC700X DTC
Motor 670 ccm
Maximální výkon 38 kW / 52 koní při 6250 ot./min. 
Maximální točivý moment
Počet válců řadový dvouválec, čtyřdobý, SOHC
Chlazení motoru kapalinou
Maximální rychlost 170 km/h
Spotřeba během testu 4,5 l/100 km
Objem nádrže 14,1 litrů
Provozní hmotnost 214 kg / 218 kg ABS / 228 kg DCT verze
Délka / výška / šířka 2210 x 830 x1285 mm
Rozvor 1540 mm
Řidičské oprávnění A (od 21 let)

 

Galerie