Honda Jazz 1.4 i-VTEC: agilní spolupracovník

Vedle sportovně střižených modelů Honda Civic, Accord nebo CR-Z vypadá malý jazz tak trochu jako příbuzný z vesnice, který přijel na návštěvu do Prahy. Sice stále pohledný a hlásící se k designu značky, ale na pohled jakoby byl trochu líný a přerostlý. Pod ruce se nám dostal volant Hondy Jazz po faceliftu s benzinovým motorem 1.4 i-VTEC a nutno uznat, že ani jeden z uvedených přívlastků se k němu nehodí.

Vydáno: 10.10.2011

Druhá generace Hondy Jazz se v polovině svého služebního období dočkala přikrášlení. Japonská značka chtěla, aby auto neztratilo krok s dobou a i po několika letech od zahájení prodeje zůstalo svěží. Povedlo se. Změny sice nejsou nijak dramatické, ale vzhledově už tak vydařený kousek se stal zase o kus atraktivnější.

Jazz je sympatický městský cruiser, který příliš nevybočuje ze zaběhlých konvencí evropského vzhledu. Jeho základní linka je dost tradiční, až usedlá, ale zároveň si zachovává dostatečně futuristické prvky jak se na automobily japonské výroby sluší a patří.

Facelift exteriéru výrazněji zasáhl pouze přední nárazník, který má teď agresivnější a podle výrobce aerodynamičtější tvar. Drobné modifikace se dočkaly přední světlomety a mřížka chladiče mezi nimi, která je nyní matná a má výraznější obrysovou linku. Nově přibyla také červená barva na horní části zadních světel.

 

V interiéru došlo pouze na barevnou úpravu palubní desky, která se ze šedé stala černou. Ani tahle změna ovšem nepřebyla fakt, že celkově působí kvůli použití levných plastů docela lacině a nehezky. K dobru přístrojovce jde ale přehledné a jednoduché ovládání klimatizace i zabudovaného rádia a konektivita skrze USB. 

Zachovány v autě samozřejmě zůstaly také zadní „kouzelné sedačky“, takzvané MagicSeats, které z jazze velmi rychle a elegantně udělají auto pro stěhováky – s rovnou podlahou a nákladním prostorem s objemem 883 litrů.

 

Dostatek prostoru je vůbec velkou výhodou na první pohled malého auta. Interiér vozu je vzdušný a doplňuje ho mnoho odkládacích ploch, zásuvek a přihrádek, což přispívá útulnosti na palubě. Navíc ani vyšší člověk se díky vnitřní koncepci a velikosti auta necítí při jízdě stísněně a zůstává mu nad hlavou dostatek prostoru. Menší postavy se oproti tomu mohou v nafouknutém interiéru trochu ztrácet, protože i člověku kolem 180 zůstává nad hlavou takřka 15 centimetrů prázdna. Jde ale jen o pocit.

 

 

Že to budou především menší dámy, které budou za volat jazze usedat, je jasné. Malá honda jim jde také dost naproti. Výška vozu i sedadel zajišťuje skvělý výhled skrze čelní sklo a rukám žen bude pasovat také jemné řízení auta.

 

Obě plus mají ale také své nevýhody. Výhled z místa řidiče dost kazí široké A i B sloupky a citlivé řízení auta většina mužů označí za přeposilované. Na rozbitých českých silnicích působí nekomfortně také nově dost tvrdě naladěný podvozek. Pokud narazíte na rovný úsek, je naopak jízda z jazzem pohádkou, a stabilitou působí i v zatáčkách jako o třídu rozměrnější vůz.

 

Naopak výkon motoru 1.4 i-VTEC jazze pasuje spíše do role městského přibližovadla. Na papíře skvělým 100 koňským silám dochází po dynamické akceleraci na začátku výkonnostní křivky docela rychle dech a na dálnici musíte agregát hodně vytáčet, abyste rychlost udrželi. Zrychlení z nuly na stovku obstará motor až za 11,4 sekundy, což je spíše městská hodnota. A to ani nemluvím o jízdě nebo rozjezdech do kopce. Chybějící šestka spotřebě pak množství hluku v autě při vyšších rychlostech na komfortu jízdy nepomáhá.

 

I přesto dokážete s malou Hondou jezdit na dálnici se zapnutou klimatizací za výborných cca 7 litrů na 100 kilometrů. Při jízdě ve městě spotřeba ještě o půl litru klesne a v kombinovaném provozu jsme naměřili přijatelných 6,2 litrů na 100 kilometrů.

 

Honda Jazz je díky výše uvedeným vlastnostem nakonec dosti univerzálním autem. Je to vůz pro rodinu? Druhé auto do „stáje“ pro manželku? Nebo spíš vozítko mladé lidi? Každá skupina si v jazzu najde svůj kus. Mladá rodina přijatelnou cenu i spotřebu, dostatek prostoru pro převážení dětí i s jejich proprietami a levné povinné ručení. Dámy ocení celkovou agilitu auta, které má velký rejd vhodný pro městské prostředí a jemné řízení. Mladým lidem se může líbit vzhled i praktičnost auta, které po sklopení sedadel pojme třeba i sedačku do bytu. Jen mužskou část populace asi trochu odradí slabší výkon a nervózní volant.

Uvést konkrétní závěr hodnocení tohohle auta není proto vůbec snadné. Jazze bych tedy shrnul v intencích titulku – sympatický městský spolupracovník s mnoha klady a drobnými nedostatky, které se při jeho ceně a využití dají přejít.

Výsledná známka 2

Text: Pavel Cyprich
Foto: Pavel Cyprich


PARAMETRY

Základní cena v provedení Hondy Jazz 1.4 i-VTEC: 379 000 Kč

Cena doplňkové výbavy: 0 Kč

Celková cena: 379 000 Kč

Výbava

ABS, EBD, VSA, 6x airbag, posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a imobilizérem, el. okna vpředu, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka včetně sklápění, dvouose stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sklopná zadní sedadla Magic Seats, kufr s dvojitým dnem a dělicí přepážkou, elektronická klimatizace, metalíza, zrcátka a nárazníky v barvě vozu, Rádio s CD a MP3 s ovládáním na volantu a regulací hlasitosti, AUX vstup, 4 repro, palubní počítač, indikátor doporučeného přeřazení.

Doplňková výbava

Základní výbava

HONDA JAZZ 1.4 COMFORT MT 73 kW
Objem motoru  1339 ccm
Maximální výkon  73 kW / 6000 ot/min
Maximální točivý moment  127 Nm / 4800 ot/min
Převodovka  5MT
Maximální rychlost  184 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h  11.4 s
Udávaná spotřeba město  6,6 l
Spotřeba mimo město  4,8 l
Kombinovaná spotřeba  5,5 l
Spotřeba během testu  6,4 / 6,7 / 6,2
Provozní hmotnost  1123 kg
Délka / výška / šířka  3900 / 1525 / 1695 mm
Rozvor  2500 mm
Zavazadelník / po sklopení  337 / 883 l

 

Galerie