Honda Jazz 1.3 IMA Hybrid: se zelenou duší

Při cestování autem se téměř každý Čech ohlíží především na svoje pohodlí. Hned poté ale hlavně na spotřebu. Takže co takhle při koupi auta zvolit hybrid, který by měl jezdit levněji a navíc nebude tolik zahřívat už tak teplou planetu? Jestli se investice vyplatí, jsme zjišťovali v redakčním testu Hondy Jazz s hybridním benzinovým motorem o objemu 1,3 litru.


Vydáno: 11.11.2011

Víceúčelová Honda Jazz je praktickým pomocníkem do města i mimo něj. Auto snadno vyhoví potřebám mladé rodiny, jako druhé do garáže nebo kutilům, kteří mají neustálou potřebu vozit velké věci tam a zase zpět.

Honda svůj městský kompakt před časem přikrášlila, aby auto nezůstalo uvězněné v konvencích minulého desetiletí. Změnám jsme se podrobněji věnovali v testu modelu s benzinovým motorem 1.4 i-VTEC.

S faceliftem ale automobilka představila také jazze, kterému vedle speciální masky vdechu chladiče a „jedna-trojkového“ benzinového motoru podstrčila několik nikl-metal hydridových baterií, sadu 15palcových pneumatik s nízkým valivým odporem, natřela ho na zeleno a dala mu nálepku hybrid.

 

 

Zelená je dobrá. Je to hezká přírodní barva, která navozuje pocit přirozenosti, šetrnosti a návratu ke kořenům. Dává také všem na srozuměnou, že tohle auto nespaluje jenom obyčejný benzín, ale jezdí ekologicky také na elektřinu. Vážně, kolik světlezelených aut, které nejsou hybridy, jste kdy viděli?

 

Hondu Jazz Hybrid pohání benzinový čtyřválec o objemu 1,3 litru s výkonem 65 kW (88 koní), který doplňuje 10 kilowattový elektromotor s točivým momentem 78 Nm při 1000 otáčkách. Elektromotor se zapíná automaticky, když samo auto uzná za vhodné. Kdy přesně je v chodu zjistíte podle chytrého palubního počítače, který vám uprostřed rychloměru zobrazuje všechny potřebné informace a také podle barvy jeho podsvětlení – modrá nebo zelená. Která značí co asi netřeba vysvětlovat.

Díky skvělému odhlučnění a velmi kultivovanému chodu motoru při jízdě přechod od spalovacímu k elektromotoru nepoznáte. Děje se tak většinou samozřejmě ve městech při nižších rychlostech do 50 kilometrů v hodině, většinou když jedete po rovině a auto nepotřebuje tahat sílu z benzinu.

 

Kromě trochu línějšího ústrojí automatické převodovky není jazzu hybrid příliš co vyčítat. Auto má všechny přednosti svého kouřivějšího bráchy a navíc opravdu spotřeba klesá. Pravda, nejsou to žádné zázraky a pořizovací cena vozu v tomhle poměru nic nekompenzuje a spíše naopak od koupě hybridu trochu zrazuje.

 

 

Pokud se ovšem poohlížíte po víceúčelovém voze s trochu lepší výbavou a jste rozhodnuti pro automatickou převodovku, pak se hybridním sympaťákem od Hondy rozhodně jděte projet. Příplatek za elektromotor totiž činí oproti totožné spalovací verzi auta 20 tisíc korun a to už stojí za zvážení.

Spotřeba vozu oproti stejně silnému kolegovi totiž u hybridu o litr, když jste šetrní klidně dva opravdu padá a investované peníze se tak vrátí nejen v dobrém pocitu z ekologické jízdy.

Jestli jste ale při uvažování o novém voze podobné požadavky vynechali, vynechte asi i jazze hybrid, protože cenový rozdíl oproti ostatním variantám tohoto modelu i konkurenci je znatelný. Při stejné výbavě s manuální převodovkou koupíte jazze s benzinovým motorem 1,4 l o 50 tisíc korun levněji a to už je výrazná úspora. I přes ten jeden litr na sto kilometrů navíc.

Výsledná známka 2-

Text: Pavel Cyprich
Foto: Pavel Cyprich


PARAMETRY

Základní cena Honda Jazz 1.3 IMA Hybrid: 474 000 Kč
Cena doplňkové výbavy: 0 Kč

Celková cena: 474 000 Kč

Výbava

ABS, EBD, VSA, 6x airbag, posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a imobilizérem, el. okna vpředu a vzadu, el. ovládané a vyhřívaná zpětná zrcátka včetně sklápění, dvouose stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sklopná zadní sedadla Magic Seats, přední loketní opěrka, aktivní opěrky hlavy, elektronická klimatizace, metalíza, zrcátka a nárazníky v barvě vozu, Rádio s CD a MP3 s ovládáním na volantu a regulací hlasitosti, AUX a USB vstup, 6 repro, palubní počítač, systém podpory ekologického řízení, tempomat, panoramatická střecha, tmavá zadní a boční okna, kožený volant, dešťový senzor, 15“ litá kola, imobilizér, alarm, přední mlhovky

Doplňková výbava

Základní výbava

HONDA JAZZ 1.3 IMA HYBRID AT 65 KW
Objem motoru 1339 ccm
Maximální výkon 65 kW / 5800 ot/min
Maximální točivý moment 121 Nm / 4500 ot/min
Převodovka 5AT
Maximální rychlost 175 km
Zrychlení z 0 na 100 km/h 12,2 s
Udávaná spotřeba město 4,6 l
Spotřeba mimo město 4,4 l
Kombinovaná spotřeba 4,5 l
Spotřeba během testu 5,5 l
Provozní hmotnost 1159 kg
Délka / výška / šířka 3900 / 1525 / 1695 mm
Rozvor 2495 mm
Zavazadelník / po sklopení 223 / 722 l

 

Galerie