Honda CR-Z Mugen: ostrý hybrid se silou 197 koní

Prozatím byla nejzábavnějším hybridním automobilem hořící Toyota Prius. Nyní to vypadá, že se role obrátí a štafetu převezme Honda CR-Z Mugen. Dvorní úpravce Mugen je pro Hondu to samé co M pro BMW nebo AMG pro Mercedes. Krom vyššího výkonu tak čekejte i jinak nastavený podvozek a především více charakteru.


Vydáno: 22.5.2011

Ačkoli se jedná o hybrid, není Honda CR-Z špatné auto a v redakci nás bavila.

Kompresorem přeplňovaná úprava je přesně tím, v co jsme v redakčním testu doufali, protože podle poslední zpráv bude mít výkon 197 koní (to je proti 122 sériovým koním velký nárůst) a točivý moment 250 Nm. Hybridní ústrojí tu přesto zůstává, takže elektromotor pomůže s akcelerací z nízkých otáček a také s emisemi a spotřebou. No, na patnáctistovku jsou to velmi slibná čísla.

Mugen se zaměřil i na odlehčení, takže ostrá CR-Z bude i o 50 kg lehčí. Nejvíce se prý podařilo odlehčit komponenty podvozku, což je samozřejmě ta nejlepší možná cesta. I přes to velké křídlo by se prý měla kombinovaná spotřeba udržet pod 6 litry na 100 km, ale Mugen ochotně přiznává, že i ve sportovním režimu auto jezdí „maximálně za devět“.

Čas z 0 na 100 km/h nebo maximální rychlost neznáme, ale podle Hondy se budou tyto parametry blížit Hondě Civic Type-R, takže CR-Z Mugen bude velmi rychlé auto. No, teď už jen zbývá čekat, zda se bude oficiálně dovážet i k nám. Mluví se totiž jen o Velké Británii. Opovažte se nás diskriminovat!

Text: Autoweb.cz: http://www.autoweb.cz/ostra-honda-cr-z-mugen-se-odhaluje/
Foto: Autoweb.cz / Mugen

Galerie