TEST: Nový Accord přišel vedle sedanu na trh rovnou i s karoserií kombi, kterou Honda nazývá přídomkem Tourer. Po tom, co jsme nedávno prověřili Accord Sedan, jsme se pokusili zodpovědět otázku, zda nás ještě může něčím překvapit. V čem je Tourer stejný jako Sedan a v čem se od sebe tyto dvě karoserie liší jsme zjišťovali v redakčním testu.
Vydáno: 11.2.2009
Honda Accord v karoserii sedan prošla redakčním testem ZaVolantem.cz před několika týdny, a to rovnou s nejsilnějším motorem, čtyřválcem 2.4 i-VTEC. Protože nás svými kvalitami Accord zaujal, neodolali jsme vábení projet se s ním znovu, a to v jeho prodloužené verzi Tourer, a dokonce se stejným motorem, který jsme už pod jeho kapotou vyzkoušeli.
Přestože si Honda dala záležet, aby batoh na zádech nepůsobil nadbytečně, natažená záď samozřejmě trochu změnila charakter auta, respektive jeho vizuální stránku. Accord Tourer už není ten hrdý sportovně působící sedan, s nímž jsme měli tu čest nedávno. Je to spíš takový seriózní taťka, který myslí na rodinu.
Nutno poznamenat, že Hondě se povedlo udělat kombi, které vypadá dobře, což se ne vždycky podaří. Zadní partie se zbytkem karoserie ladí a vůz působí uceleně a ladí oku. Však také Honda Accord Tourer získala cenu za design od německého Design Zentrum Nordhein Westfalen.
Na velikosti záleží
Rozvor je Accordu Tourer 2705 milimetrů, tedy stejný, jako u sedanu. Ani ostatní parametry se nemění (výška 1440 mm, šířka 1840 mm), kromě délky. Ta narostla u kombi na 4750 mm (u sedanu 4725 mm), což se projevilo výhradně v zadních partiích auta.
Vzhledem k tomu, že rozvor nebyl nijak prodloužen, je rozložení sedaček stejné, jako u sedanu – to znamená, že vpředu je prostornost štědrá, vzadu je ještě přijatelná a pokud je vaše výška kolem 180 centimetrů, posadíte se za sebe na přední i zadní sedačku při zachování maximálního pohodlí. Pokud jsou vaši spolujezdci na zadních sedačkách vyšší, pozor na místo na kolena, až budete auto v autosalonu zkoušet. Nad hlavou, vzhledem k prodlouženému stropu kombi, problém mít nebudete.
Za pátými dveřmi
Objem zavazadlového prostoru Accordu Tourer činí jen 406 litrů, což je hodnota, která na kombi zrovna oslnivá není. Navíc je to o celých 61 litrů méně, než kolik naložíte do kufru Accordu Sedan (!). Naštěstí to ale neznamená, že by tím Tourer ztrácel smysl, naopak. Hlavní rozdíl činí ve využitelnosti tohoto zavazadlového prostoru – zatímco sedan má dno zavazadlového prostoru poměrně členité, kombi nabídne plochu téměř rovnou a s daleko lepším přístupem.
Objem zavazadlového prostoru Accordu Sedan při sklopených zadních sedačkách Honda neuvádí, Tourer v tomto rozložení nabídne 672 litrů. To opět není číslo nijak závratné, ovšem Honda uvádí tuto hodnotu počítanou jen po hranu oken. V praxi se tak se sklopenými zadními sedačkami u Tourera dostanete na prostor zcela srovnatelný s konkurencí ve střední třídě.
Pod kapotou ten nejsilnější
Benzinový čtyřválec i-VTEC o objemu 2,4 litru, který je mimochodem nejsilnější z nabídky motorizací pro Accord, jsme měli pod kapotou testovaného sedanu. Pro Tourer platí totéž, co jsme napsali v jeho testu: parametry motoru vypovídají o nutnosti točit k vyšším otáčkám, pokud si chcete užít nejvyššího výkonu 201 koní (148 kW) – jeho maximum je až u 7000 ot./min.
Maximální točivý moment motoru je 234 Nm při 4300-4400 ot./min., pokud se budete držet níž, i projev motoru bude línější. Nad čtyřmi tisíci otáček také dojde k výraznému ožití za doprovodu lahodné zvukové kulisy.
Stejně tak už padla slova o skvělých jízdních vlastnostech nového Accordu, a totéž pochopitelně platí i o verzi Tourer. I v něm totiž dostanete záruku naprosté jistoty při jízdě na dálnici, ale i šanci zábavné jízdy na okresce, kde se Accord cítí i přes hmotnost přesahující 1,5 tuny jako doma. Tříramenný volant má malý průměr, řadící páka šestistupňové převodovky je miniaturní a řadí naprosto přesně v krátkých drahách, což rovněž přispívá sportovním pocitům za volantem tohoto kombi.
Rozdíly v praxi? Minimální
Dynamika jízdy je samozřejmě mírně slabší u kombi, což potvrzuje i pohled do technických parametrů. Rozdíl 0,3 sekundy v neprospěch Tourera (8,1 oproti 8,4) není ale zdaleka znát a ani ho nepovažujeme za podstatný.
Motor: 2.4 i-VTEC | Accord Sedan | Accord Tourer |
Maximální rychlost | 227 km/h | 222 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 8,1 s | 8,4 s |
Pohotovostní hmotnost | 1554 kg | 1559 kg |
Udávaná spotřeba město | 9,4 l / 100 km | 12,3 l/100 km |
Spotřeba mimo město | 5,9 l / 100 km | 7,1 l/100 km |
Kombinovaná spotřeba | 7,2 l / 100 km | 9,0 l/100 km |
Spotřeba během testu | 8,6 l / 100 km | 9,1 l/100 km |
Zajímavější jsou hodnoty spotřeby, které udává tabulka: při hmotnostním rozdílu pěti kilogramů přiznává skoro dvoulitrový rozdíl v kombinované spotřebě na sto litrů. V praxi jsme ani zde propastný rozdíl nepozorovali a pokud jsme s Accordem Sedan jezdili za příjemných 8,5 litru a s Tourerem jsme se pohybovali kolem devíti, připadá nám to zcela srovnatelné (trasy i jízdní styl se lišily).
Stále skvělý Accord
Ano, je to tak, Accord Tourer nás ničím nepřekvapil. Vzhledem ke zkušenostem s Accordem Sedan ani nemohl. Má sice větší kufr, ale jinak je to stále stejné auto, které svými kvalitami patří na vrchol střední třídy, bez ohledu na to, že je o nějaký ten centimetr delší nebo kratší. A jak už jsme řekli dříve, jediný problém vidíme v nabídce motorizací – tedy v tom, že čtyřválcem 2.4 i-VTEC ta nabídka končí.
To, jestli se rozhodnete pro Accord Sedan, nebo o padesát tisíc korun dražší Accord Tourer, už není tak podstatné. My preferujeme Sedan, protože podle nás vypadá lépe. Toureru se zase nedá upřít větší praktičnost. V každém případě dostanete skvělé auto, které kromě toho, že dobře vypadá, nabízí kvalitu srovnatelnou s prémiovou německou konkurencí, i se svým japonským rivalem Lexusem IS.
Výsledná známka 2
Jak hodnotila rodina Rychlých
![]() |
Antonín: Na Accordu Sedan mne trochu vadil menší zavazadlový prostor, což je nectnost, kterou řeší právě toto kombi. Když pominu čísla, která vypadají opravdu divně (Sedan více litrů v kufru než Tourer a podobně), musím uznat, že v této podobě by se o tom autě už dalo uvažovat. Navíc, ano, je pohodlné. Dávám známku 1- |
![]() |
Jana: Honda Accord by mohl být ideální rodinný automobil. Mé požadavky splňuje: v základu této výbavy Executive je mimo jiné také šestice airbagů a podobně. Bohužel ale stojí přes osm set tisíc, což jsou peníze, ze kterých je ve střední třídě z čeho vybírat.
|
![]() |
Nikola: U toho prvního Accordu, který jsem viděla, jsem hodnotila za jedna. Tady to bohužel udělat nemůžu. Proč, to je asi každému jasné: je to kombík. A i když vypadá docela k světu a i mezi ostatními kombíky je povedený, srovnání se sedanem se neubráním. A kdybych je postavila vedle sebe, vítěz je jasný. Dávám známku 3 |
![]() |
Tomáš: Můj názor je stále stejný, jako u Accorda Sedan. Trvám na tom, že ten motor je skvělý, protože jezdí relativně levně a ve vyšších otáčkách dost svižně. Accord má navíc skvělý podvozek i převodovku, malý sportovní volant a malou přesnou řadící páku… Zkrátka jen přidat šestiválec a je to auto pro mne! Dávám známku 1- |
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých. |
Text: Martin Jedlička
Foto: Zuzana Procházková
PARAMETRY
Základní cena v provedení Accord Tourer Executive: 859.000,- Kč
Cena doplňkové výbavy: 0,- Kč
Celková cena: 859.000,- Kč
HONDA ACCORD TOURER 2.4 i-VTEC Executive |
|
Objem motoru | 2354 ccm |
Maximální výkon | 148 kW / 201 koní (7000 ot./min.) |
Maximální točivý moment | 234 Nm (4300-4400 ot./min.) |
Převodovka | manuální šestistupňová |
Maximální rychlost | 222 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 8,4 s |
Udávaná spotřeba město | 12,3 l/100 km |
Spotřeba mimo město | 7,1 l/100 km |
Kombinovaná spotřeba | 9,0 l/100 km |
Spotřeba během testu | 9,1 l/100 km |
Provozní hmotnost | 1559 kg |
Délka / výška / šířka | 4750 / 1440 / 1840 mm |
Rozvor | 2705 mm |
Zavazadelník / po sklopení | 406 / 672 litrů |