TEST: Honda Accord prošla faceliftem, a tak jsme se rozhodli, že ji znovu prověříme. Konkrétně jsme se podívali na Accord Tourer, tedy kombi karoserii tohotozástupce střední třídy. Pod kapotou má výborný vznětový 2,2 i-DTEC motor a jeho cena s širokou vnitřní výbavou nepřekračuje 800 tisíc korun. Tyto silné argumenty dávají tušit, že nový Accord bude mít rozhodně co nabídnout a zcela určitě si zaslouží velkou míru pozornosti.
Vydáno: 12.3.2012
Změny pouze pro znalce
Cekově Japonec vyhlíží poměrně nenápadně a příliš pozornosti svého okolí na sebe nestrhává. Ostře řezané linky karoserie a světlometů působí vážným, klidným až asertivním dojmem.
Jak již bylo řečeno, testovaný kousek prodělal v minulém roce facelift. Prezentované změny ale nejsou nikterak výrazné a většina smrtelníků je s velkou pravděpodobností ani neodhalí. Z pěkně tvarované přední masky zmizel jeden horizontální chromový pruh, lehce přepracovány byly přední i zadní světlomety a do nabídky přibyly tři nové odstíny karoserie. Jako nejzásadnější změnu Honda prezentuje zcela nově odladěný podvozek.
Zpracování bez kompromisů
Za oceánem se tato Honda prodává pod značkou Acura TSX a snaží se oslovit zákazníky v prémiovém segmentu, což poznáte v interiéru na první pohled. V první řadě vás potěší použité materiály a opravdu vysoká úroveň dílenského zpracování, designově pak vnitřek koresponduje s exteriérem a až na zajímavě barevně řešené budíky žádné prvky extravagance nehledejte.
Pochvalu zaslouží opravdu velmi dobré přední sedačky, které za volantem poskytují na danou třídu až nezvyklé pohodlí. S menším neduhem se setkáte, pokud na zadních sedačkách budete nuceni odvézt dospělou osobu. Japonec zde problém s místem mít nebude, ale již průměrně vzrostlý Čech bude místo pro svá kolena hledat velmi obtížně.
Kde Honda konkurenci jasně dává na frak, to je intenzita vnitřního hluku. Přesto, že pod kapotou tluče vznětový motor, po většinu času o něm nebudete prakticky vědět. Stejně malou šanci vás otravovat dostanou i další okolní ruchy. Po zaklapnutí dveří vynikající odhlučnění utužuje příjemně klidnou atmosféru, kterou si užíváte po většinu času na palubě Hondy. Jako nejvýraznější mínus musíme zmínit nejmenší objem zavazadlového prostoru (406 litrů) ve své třídě – škoda, že je tak malý.
Naftové hody
Pod kapotou Accordu se nachází naftový čtyřválec o objemu 2 199ccm a výkonu 110 kW, čili 150 koní. Tuto výkonovou špičku očekávejte ve 4 000 ot/min. Trochu rozpačitě se motor chová v nízkých otáčkách pod hodnotu 1500 ot/min, podivně se dusí a výkonu se od něj příliš nedočkáte, přesto si na tento pro diesel netypický fakt si lze rychle zvyknout a přizpůsobit řazení. Diesel od Hondy se zkrátka chová trochu více, jako benzín – což patří k charakteru těchto aut, a je to příjemné. V rozmezí 1600 – 5000 ot. / min. je situace úplně opačná a řidič má k dispozici krásně lineární přísun výkonu. O jeho přenos ke kolům se stará dobře fungující šestistupňová manuální převodovka s miniaturní pákou řadicí páky, kterou vždy jen chválíme pro její přesnost a krátké dráhy řazení.
Tabulkově automobil zrychlí z nuly na sto kilometrů v hodině za 9,1 sekundy a maximální rychlost se vyšplhá až na 212 km/h. Při nutnosti brzdit odvádí dobrou práci kotoučové brzdiče na všech čtyřech kolech a jejich fungování není co vytknout. Další dobrou zprávou pro potenciální kupce je spotřeba. Ve městě motor spořádá 7 litrů na 100 km, na okresce při klidné jízdě se jde dostat na hodnotu 4,7 l/100 km a kombinovaně Accord jezdí za 5,6 l/100km – na 2,2 litru velký diesel slušné hodnoty, které se v průběhu testu potvrdily. Pokud budete opravdu pálit naftu co se dá, dostanete se na hodnoty lehce přes 8 litrů.
Překvapivě zábavný
Jízda s Accordem pro mě byla asi největším překvapením. To, že motor bude mít dost výkonu pro běžné bezpečné předjíždění, jsem očekával, ale že kombík s výkonem 150 koní bude zábavný a emotivní v zatáčkách, jsem opravdu nečekal. Nejvíce za to vděčí opravdu výborně zpracovanému řízení, vazba s předními koly je dobrá a elektronický asistent se vám do jízdy příliš neplete.
Další velkou pochvalu si Japonci zaslouží za přepracovaný podvozek. Působí tvrdým jistým dojmem, bez výraznějších bočních náklonů a svým stylem mi připomínal M-Technik u BMW E39. Nutno dodat, že až do chvíle kdy na cestě potkáte nerovnosti, zde Honda překvapí a ochotně je obarvuje vše co má, bez toho aby rušila cestující nebo nutila přizpůsobit ideální stopu. Za tento husarský kousek doslova tleskám a dodávám, že konkurence má zde co dohánět.
Vyvážený celek
Sečteno podtrženo, Honda Accord je velmi zajímavou alternativou pro každého, kdo uvažuje nad koupí úsporného a reprezentativního kombi ve střední třídě.
Snad jeho design, snad nedostatečná zavedenost mezi českými zákazníky, kteří stále mají Hondu spíše jako motorkářskou firmu, může za poměrně malý počet prodaných modelů. Pokud by měl totiž při koupi vozu rozhodovat rozum, budete se muset hodně snažit najít důvod proč vlastně Accord nekoupit. Je to totiž proklatě dobré auto.
Výsledná známka 2
Text: Tomáš Kozar
Foto: Matěj Žovinec
PARAMETRY
Základní cena v provedení S: 664 000 Kč
Cena testované výbavy LIFESTYLE: 799 000 Kč
Honda Accord 2.2 i-DTEC | |
Objem motoru | 2199 ccm |
Maximální výkon | 110 kW / 4000 ot./min. |
Maximální točivý moment | 350 Nm / 2000 – 2750 ot./min |
Převodovka | 6MT |
Maximální rychlost | 212 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 9,8 s |
Udávaná spotřeba město | 7 l/100km |
Spotřeba mimo město | 4,7 l/100km |
Kombinovaná spotřeba | 5,6 l/100km |
Spotřeba během testu | 6,8 l/100km |
Provozní hmotnost | 1593 Kg |
Délka / výška / šířka | 4750 / 1440 / 1840 mm |
Rozvor | 2705 mm |
Zavazadelník / po sklopení | 406 / 672 |