GeigerCars Dodge Challenger SRT8 aneb tuning jak má být

Úpravce GeigerCars často předvádí dosti odvážné kreace, v případě nového modelu Dodge Challenger se ale naštěstí drží při zemi, alespoň co se týká vzhledu. To, co provedl s motorem, je naopak ukázkou zběsilé německé preciznosti. My tomu tleskáme – tak totiž podle nás má vypadat správný tuning.

Vydáno: 2.12.2008

Šestilitrový osmiválec o výkonu 425 koní prošel rozsáhlou úpravou. Pohonná jednotka tak pomocí přeplňování, nových a výrazně odolnějších komponent, nového výfuku z nerezové oceli a upravené řídící jednotky posílí o 144 koní (!!!) na finální výkon 569 koní.

Pro toto mnohasethlavé stádo bylo nutné dodat odpovídající podvozek včetně brzd. Přední kotouče tak dosahují průměru 380 mm a jsou svírány šestipístkovými třmeny, ale ani zadní kotouče s průměrem 355 mm a čtyřpístkovými třmeny nedělají ostudu. Kolem brzdových kotoučů se pochopitelně točí velká kola, v tomto případě dvaadvacetipalcová.

Tyto úpravy motoru a brzd vás přijdou na pouhých 14.900 eur, což je zhruba 375.000 korun. Oceňujeme ale, že Dodge Challenger v podání GeigerCars je stále totožné auto, alespoň na pohled. To se totiž u současných tuningových úprav často nevidí.

Text: Redakce
Foto: MotorAuthority

Galerie