Škoda přivezla na největší světový autosalon svoji novinku, Superb Combi. Zkompletovala tak svoji řadu aut – vedle menších modelů Fabia a Octavia nabízí kombi verzi i od své vlajkové lodi, kterou je reprezentativní vůz Superb. Přinášíme vám své první statické dojmy i první živé fotografie.
Vydáno: 15.9.2009
Škoda Superb Combi potvrzuje pozici Škody, která se v posledních letech profiluje jako výrobce aut s největším zavazadlovým prostorem ve své třídě. Velikost jeho kufru je skutečně ohromující – základních 633 litrů lze rozšířit sklopením zadních sedaček na 1865 litrů. Antonín Rychlý by zatleskal.
Čtěte TEST Škody Superb Combi ZDE:
Škoda Superb Combi 2.0 TDI: obývací pokoj na kolech
Superb Combi nemá jen prodlouženou záď, změnil se s ní i vzhled koncových světel. Přitom musíme Škodovku pochválit za povedený design zádě a celkovou funkčnost zavazadelníku. Velký zadek nevypadá jako naroubovaný batoh a se zbytkem auta ladí, což není u některých vozů této třídy neobvyklé.
Sklopením zadních sedaček je možné vytvořit rovnou podlahu zavazadelníku, bohužel ovšem ne v základní verzi (kde zůstává několik centimetrů vysoký schod), ale jen s příplatkovou podlážkou. Užitečná je i možnost elektronického otevírání pátých dveří. Systém Twindoor v této verzi samozřejmě chybí.
Jen o trochu dražší
Škoda Superb Combi bude při stejné výbavě a se stejným motorem dražší než sedan o 20 až 40 tisíc korun než sedan. To znamená, že bude startovat kolem 600.000 Kč za verzi 1.4 TSI ve výbavě Comfort.
V nabídkách motorů a výbav bude Škoda Superb Combi téměř jistě kopírovat nabídku sedanu. To znamená, že by měl mít tři stupně výbavy a šest motorů. Jistý je i náhon na všechna čtyři kola a automatická převodovka DSG.
Všechny naše články o novince mladoboleslavské škodovky, které jsme dosud vydali, najdete pod tímto článkem.
Text a foto: Redakce