Frankfurt 2009: Audi R8 Spyder odhaleno. Živé fotky

Uvnitř video: Novinka v podobě praktického modelu A5 Sportback není jediným automobilem, který si značka Audi pro právě probíhající autosalon ve Frankfurtu připravila. Vedle pětidveřového kupé je totiž k vidění (mimo jiné) také daleko zajímavější vůz. Supersport R8 se představuje ve verzi Spyder. 


Vydáno: 15.9.2009

Samozřejmostí je fakt, že model Audi R8 Spyder dostal to nejlepší, co je k dispozici. Kromě toho, že si řidič může stáhnout látkovou střechu po stisknutí tlačítka za 19 sekund se může také těšit na příjemných 525 koní, které vyprodukuje vidlicový desetiválec o objemu 5,2 litru. Mimochodem ten jsme vyzkoušeli na vlastní kůži. Naše dojmy obsahuje článek „Audi R8 5.2 FSI quattro: ďábel nosí kruhy„.

Otevřená verze Spyder přišla o onen tolik charakteristický boční panel, který najdeme na klasické “er osmičce“. Pro novinku bude ovšem typický stříbrný rám čelního skla. Přepracován byl kryt motoru, střecha se ukládá pod víko vyrobené z karbonu. Interiér obsahuje na rozdíl od kupé některé vychytávky. Za všechny jmenujme kožené sedačky, které jsou schopny díky speciálnímu pigmentu snížit povrchovou teplotu při stání na slunci až o dvacet stupňů.

Je vcelku samozřejmé, že otevřená verze nabrala nějaké ty kilogramy na váze. Samotný mechanismus střechy znamená nárůst pouze 30 kg, další úpravy zvýšily celkovou hmotnost na konečných 1720 kg. Nutno podotknout, že pro motor 5.2 V10 FSI to není ani taková váha žádným problémem.

Jak už bylo zmíněno, maximální výkon totiž činí 525 koní při 8000 ot./min a vrchol točivého momentu dostupný při 6500 ot./min má velikost 530 Nm. Ještě doplníme, že omezovač zasahuje při 8700 ot./min. Stokilometrovou rychlost zdolá Audi R8 Spyder za 4,1 s a za dalších 8,6 sekund míjí ručička tachometru dvoustovku. Maximální rychlost byla stanovena na 313 km/h.

Motor je standardně spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Pokud by někomu nevyhovovala, může být automobil vybaven také automatem R tronic se stejným počtem převodových stupňů. Kombinovaná spotřeba by měla mít hodnotu 14,9 l/100 km v případě manuálu a o litr méně pro vůz vybavený automatickou převodovkou.

První zájemci dostanou svůj automobil za cenu 156 400 Euro během prvního čtvrtletí příštího roku. Prodej se rozběhne nejprve v Německu, další trhy budou následovat později.

 

Text: Redakce
Foto: Redakce, Audi

Galerie