FOTOREPORTÁŽ: BMW xDrive Tour 2012

Automobilku BMW máme v redakci rádi, proto když přišla nabídka vyzkoušet otestovat její modely s pohonem všech kol v horách . A tak jsme vyrazili do Pece pod Sněžkou, dočasně přejmenované na xDrive Village, abychom vám přinesli reportáž a hlavně fotogalerii. Podívejte se, jak představení pohonu xDrive pro klienty a budoucí klienty mnichovské značky vypadalo.

Vydáno: 24.2.2012

Po organizační stránce byla projížďka perfektně zvládnutá, dvojice až trojice účastníků dostaly vlastní auta a „instruktoři“ jeli jen na začátku a na konci kolony. Instrukce pak řidiči dostávali prostřednictvím vysílaček, včetně upozornění na vozy v protisměru, chodce a důkladného komentáře, co se ve které zatáčce děje s koly automobilu.

Testovací jízda do Polska

BMW pro tuto ukázkovou jízdu nabídlo i širokou paletu modelů, jimiž se mohli účastníci projet (X1, X3, X6, 5, GT 5, vše samozřejmě xDrive), jen bohužel nebyl prostor pro vyzkoušení více modelů a vzhledem k počtu 12 řidičů a 6 vozů pro cestu tam a zpět si každý z nich vyzkoušel jen jedno auto.

Takto vypadá naše jízda v promo videu:

A takto vypadala ve skutečnosti:

Projížďka po převážně zasněžené a zledovatělé, neprotažené silnici přes Horní Malou Úpu až do Polska a zpět dala vyniknout pohonu, a v jejím závěru i terénní charakter rozbité silnice předvedl schopnosti těchto aut. Cesta trvá něco přes půl hodinky tam a stejnou dobu zpět.

Vlny a houpačka

Ve druhé části následoval ukázkový „off-road park“, respektive malý polygon, který sice představil pouhé tři atrakce, přesto bylo jeho absolvování zábavnou demonstrací terénních schopností přistavených modelů X1, X3 a X5. 

První překážkou byl nájezd, v němž došlo k naklonění vozu na bok a ztrátě kontaktu jednoho kola se zemí, následovaly „vlny“, na nichž také docházelo k odlepení kol od země, a poslední atrakcí byla houpačka simulující jízdu do kopce se ztrátou adheze přední a následně zadní nápravy na otočných válcích. Po jejich překonání následovalo zhoupnutí přes osu a demonstrace samovolného přibrždění při sjezdu z prudkého kopce. Ve všech případech pohon xDrive chytře rozděluje točivý moment mezi obě nápravy.

xDrive nezklamal

Jen je škoda, že chyběl větší prostor pro případné skotačení za hranicí limitů pohonu všech kol. I tak ale závěr musel být pro každého jasný: když BMW do hor, tak jedině s pohonem všech kol. A že xDrive je vyladěný i pro náročné podmínky a funguje přesně tak, jak má.

To musí redaktoři ZaVolantem.cz uznat i navzdory tomu, že sami si pravidelně kupují vozy této značky výhradně s pohonem zadních kol. Přesto je ale xDrive stále populárnější, což dokládá skutečnost, že v roce 2011 bylo ze všech prodaných BMW v České republice celých 78 % s pohonem xDrive. Chápeme proč.

Text: Martin Jedlička
Foto: Matěj Žovinec

Galerie