FOTOGALERIE: První Ferrari 458 Spider v Česku na živých fotkách

Do autosalonu oficiálního tuzemského dovozce se dostalo první Ferrari 458 Spider. Automobil, který se představil v září loňského roku ve Frankfurtu, se od své uzavřené verze Italia liší poměrně dost. Přečtěte si, jaké novinky italský výrobce přichystal a jak rychlá jízda vás s tímto vozem čeká (hodně rychlá). Také si můžete prohlédnout téměř 30 snímků živého Ferrari 458 Spider z objektivu Matěje Žovince.

Vydáno: 10.1.2011

Osm válců a 570 koní

Ferrari 458 Spider má poháněná zadní kola, do nichž posílá sílu atmosférický osmiválec s objemem 4,5 litru. Nejvyšší výkon má hodnotu 570 koní (425 kW) při 9000 otáčkách a 540 Nm při 6000 otáčkách. Motor spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou F1. Stejné parametry má i kupé, ze kterého 458 Spider vychází, pro Spider ale Farrari upravilo naladění výfuku, aby dobře zněl i v kabině s otevřenou střechou.

Vidlicový osmiválec umístěný uprostřed nabízí přímé vstřikování. Zrychlení 0-100 km/h zvládne novinka za 3,5 sekundy, což je o desetinku víc než verzi kupé. Maximální rychlost je taky nižší – spider 320, kupé 325 km/hod. Kombinovaná spotřeba je podle tabulek 11,8 litrů na sto kilometrů, ale pochybujeme, že jí někdo vůbec někdy dosáhne. Hmotnost Spideru činí 1430 kg. Kvůli mechanismu sklápěcí střechy a úpravám v konstrukci vozu je tedy jen o 50 kg těžší než kupé.

Absolutní novinka: pevná skládací střecha

Nejnovější model je vůbec první Spider se skládací pevnou střechou, většinu techniky sdílí s uzavřenou verzí 458 Italia. Ferrari očekává, že si najde více zákazníků, než uzavřená verze, a že při možnosti výběru dají ve dvou třetinách přednost „praktičtější“ a „komfortnější“ (tj. méně brutální) verzi.

„Zájemci o kupé vyhledávají hodně sportovní jízdu. Oproti tomu otevřený spider nabídne také možnost velmi rychlé, ale přesto o dost pohodovější jízdy,“ říká Jiří Rozkošný, marketingový ředitel českého dovozce značky. Jedná se vlastně o dvě auta v jednom: klasické kupé se zavřenou střechou, a po jejím stažení elegantní kabriolet.

Na zadní části zmizel kvůli pevné skládací střeše průhled do motoru, ale celkově vůz vypadá stále skvěle. Přední část je téměř stejná, jako u zastřešeného Ferrari 458 Italia, změny začínají za kabinou, kde nacházíme kryt pevné hliníkové střechy. Podobně jako u Californie je výrobcem střechy německé Webasto. Doba potřebná pro změnu z uzavřeného vozu na otevřený je přibližně 12 sekund.

Mezi sedačkami se vysunuje skleněné okno, které funguje i jako větrný štít při otevřené střeše. Díky malému prostoru, jaký pro sebe složená střecha vyžaduje, je ve spideru dokonce i místo na zavazadla za dvojicí sedaček, což nenabízí ani kupé. 

Prodejní trhák?

V roce 2011 prodal český importér 42 vozů Ferrari, letos chce dosáhnout minimálně na číslovku 40 kusů.

Model 458 Spider se začal vyrábět koncem roku 2011 a v nejbližších týdnech ho dostanou první zákazníci. Cena začíná na částce 188 250 euro (bez daně), tedy zhruba 4 860 000 korun. I přes tuto cenovku se zdá, že se bude prodávat dobře, české zastoupení už přijalo první objednávky.

Text: Redakce
Foto: Matěj Žovinec

Galerie