Fordu v USA prodeje dramaticky klesají, v Evropě naopak rostou

Americký Ford prodává oproti předešlému roku výrazně méně nových aut a i když problémy mají všechny automobilky, právě Ford současnou krizi odnáší nejvíce. Naopak v Evropě jdou prodeje Fordu mírně nahoru. Nezachraňuje je ovšem „západní“ Evropa – prodeje rostou díky Rusku.

Vydáno: 7.10.2008

Finanční krize ve Spojených státech zasahuje mnoho odvětví, včetně toho automobilového. Dopadá nejen automobilku Ford, ale celého trhu s novými auty – jenomže právě Fordu se propadají čísla prodejů nejvíce.

Prodeje padají o desítky procent. Dlouhodobě

Americká divize koncernu Ford Motor Company zveřejnila nelichotivou statistiku. V letošním září prodala celkem 116 734 vozidel značek Ford, Lincoln a Mercury. Toto číslo znamená pokles o 33,7 % oproti stejnému období roku 2007. Letošní září je pro Ford Motor Company již desátým měsícem v řadě, kdy jdou prodeje dolů.

Prodeje Fordu tedy klesaly v každém měsíci roku 2008. Během prvních devíti měsíců tohoto roku prodal americký Ford celkem 1,53 milionů nových aut, což znamená meziroční pokles o 17,1 %. Kvůli klesajícímu trendu je pravděpodobné, že tento rozdíl do konce roku ještě naroste.

Evropa se drží? Jen Rusko

Oproti tomu v Evropě se zatím Fordu vede dobře. Před několika dny automobilka oznámila, že od ledna do konce srpna prodal evropský Ford 1 253 600 vozidel. To představuje zlepšení o 0,4 procenta (5 500 vozů).

Slabší výsledky na devatenácti tradičních trzích byly vyváženy pokračujícím růstem v Rusku, kde Ford zaznamenal zvýšení prodejů o více než 36 procent, tedy na 11 900 vozů. Na devatenácti evropských trzích Ford prodal v tomto období 72 300 vozidel, tedy meziročně o 14,5 procenta méně.

Největší zájem byl o modely Focus (18 000 kusů), Fiesta (14 900) a Transit  (9 400).

Ve Francii se vozy Ford Fiesta, S-MAX a C-MAX staly nejúspěšnějšími dováženými modely ve svých třídách.

Text: Martin Jedlička
Foto: Ford

Galerie