Na autosalonu v Bruselu, který se uskuteční začátkem nadcházejícího roku, naplánoval Ford představení modelů S-MAX a Galaxy v provedení pro rok 2010. Facelift přinesl lehké úpravy designu a doladěny byly také detaily uvnitř interiéru, tím hlavním ovšem je úplně nový zážehový motor, který disponuje přeplňováním a přímým vstřikem paliva.
Vydáno: 18.12.2009
Jedná se o agregát Ford EcoBoost SCTi 2.0 l. Kromě vysokého výkonu slibuje Ford také nízkou produkci emisí a samozřejmě také hospodárný provoz. Jednotka využívá celohliníkovou konstrukci, disponuje přímým vstřikováním paliva, přeplňována je turbodmychadlem a nechybí ani proměnné časování sacích i výfukových ventilů. To vše dohromady dává maximální výkon 203 koní (5500 ot./min) a nejvyšší točivý moment 300 Nm dostupný od 1750 do 4500 ot./min.
Tyto hodnoty postačují k tomu, aby S-MAX zdolal stovku za 8,5 s (v případě Galaxy to je o 0,3 s více) a maximálně se rozjel na 221 km/h (Galaxy 217 km/h). Spotřeba přitom poklesla oproti staršímu a slabšímu motoru 2,3 l na 8,1 l/100 km v kombinovaném cyklu a produkce emisí je nově na úrovni 189 g CO2 na kilometr jízdy.
V rámci faceliftu byl upraven také vznětový motor Duratorq TDCi 2,0 l. Ten nově splňuje emisní limity normy Euro 5. Nabízet se bude ve třech výkonových variantách – 115 k, 140 k a 163 k. Třetí novinkou je automatická dvouspojková převodovka. Ta bude standardně dodávána k motoru SCTi, k jednotce TDCi ji dostanou zákazníci na přání.
Jak už bylo řečeno, desénové úpravy nejsou nijak radikální. Inovován byl přední nárazník, který, jak dnešní doba velí, dostane LED diody pro denní svícení. Vzadu se stejná technologie svícení dostala do upravených svítilen. Přibyly také chromové lišty, pro vyšší výbavy se budou dodávat ještě další chromové doplňky.
Ve výbavě se objeví několik nových prvků. Zákazníci se mohou těšit na systém hlídání mrtvých úhlů BLIS, parkovací kameru, bezklíčkové odemykání a startování Ford Keyless Systém, novinkou je také elektronická dětská pojistka nebo nastavitelný omezovač rychlosti ASLD.
Představení obou modelů se odehraje přesně 13. ledna 2010 v belgickém Bruselu. Výroba bude probíhat také v Belgii, konkrétně spolu s Mondeem ve městě Genk.
Text: Redakce
Foto: Ford